minimini skrev:dåså.. av med hängrännan

. varför ska man vara som alla andra
min hundkoja är långt från org
Haha, finns väl inget egensyfte med det ifall man inte gillar hur alla andra är

Jag ska fundera på saken som sagt, tack för dina synpunkter!
EXCEL,PATRIK. skrev:Tjenare.
Bort med alla sömmar utom mellan tak och resten av bilen. Takrännan är en bra estetisk linje mellan två bitar på bilen. Vill du sedan måla bilen i en färg och taket i en annan så blir det konstigt om inte "linjen" finns. Har hört att plåtarna mellan sidorna och taket inte ligger i linje, ska rännan bort blir det massor av pyssel och riktningar, extra plåt osv. En avsömmad koja blir riktigt frän speciellt bakifrån, men då med takrännan kvar. Montera HI-LO och ta ur i skärmkanterna och ner med bilen en bra bit så ska du se att det blir bra. Bilen i en färg och taket i en annan.
Hälsningar
Patrik.
Hej!
Tack för din input!
Jag vet inte, jag tänkte nog hålla mig till en färg över hela bilen och då känns det nästan som att rännan bara utgör ett onödigt avbrott... Att det blir lite jobb att rikta in taket för att få en jämn övergång räknar jag med, kurvaturen över och under rännan verkar som du säger inte matcha riktigt...Jag vet inte, jag tycker ju som sagt att takrännan funkar rent estetiskt när bilen är original men utan sömmarna i fronten så ser rännan väldigt stor och bred ut... Nästan som att bilen har hatt

Jag är verkligen ingen hejare på att redigera bilder men jag försökte ändå slänga ihop ett illustrativt exempel i paint:
Man får försöka se det som den konceptskiss det är, men personligen tycker jag att det ser mycket bättre ut med en slät linje mellan kaross och tak istället för den där lilla svamphattkanten som sticker ut...

Rännan lirar liksom inte riktigt med resten av linjerna om nu bilen blir slät i övrigt... Ränna plus sömmar funkar nästan bättre isåfall, den frontprofilen ser mer enhetlig ut... Även om det just nu ser lite halvtattigt ut av andra anledningar så tror jag att det kan bli bra när det väl kommer färg på