såklart ska jag bidra med en bild på mitt objekt. Inget planerat köp men kunde inte låta bli när jag sprang på den.. Avställd sedan -84 och tämligen orörd. Dock inte mint condition
Austin Morris mini mk1 1965
Austin Morris mini mk1 1965
Hej
såklart ska jag bidra med en bild på mitt objekt. Inget planerat köp men kunde inte låta bli när jag sprang på den.. Avställd sedan -84 och tämligen orörd. Dock inte mint condition
lite rost i golv finnes.. Det ska vara skapligt komplett och fullt fungerande enligt uppgift. Förslag på arbetsgång/renovering?
såklart ska jag bidra med en bild på mitt objekt. Inget planerat köp men kunde inte låta bli när jag sprang på den.. Avställd sedan -84 och tämligen orörd. Dock inte mint condition
Re: Austin Morris mini mk1 1965
grattis till en tidig hundkoja
tips.. vi för över den till mitt garage

tips.. vi för över den till mitt garage





TURBO ROCKS..
henriks bygg
henriks bygg
Re: Austin Morris mini mk1 1965
Haha!! Jo det skulle säkert spara en del tid för mig 
Re: Austin Morris mini mk1 1965
Förslag på tips?
Dokumentera allt! Fotografera rita skriv ner exakt hur allt satt innan du river isär.
Kolla samtidigt upp på bilder från böcker!
Finns några riktigt bra på hur det såg ut och satt ihop från fabrik. Bra även om inte orginal är ditt mål.
Men kom ihåg att orginalrenovering är mest lönsamt i längden.
Tidtypiskt trim och delar brukar accepteras av de flesta.
Målar du den sen röd med vitt tak smälter du bra in i mängden...
Är du en ovanligt energisk renoverare kan du riva isär allt på en gång, låt annars bli..
Enklare sälja om det sitter ihop och du tröttnat.
Tappa nu ur oljan och slå på ny, vilket billigt blask som helst duger. Men minst fyra liter!
Prova sen dra runt motorn, äh prova dra runt motorn först, går det så byt oljan och prova starta.
Går den igång brukar motivationen höjas nåt litet snäpp!
Dokumentera allt! Fotografera rita skriv ner exakt hur allt satt innan du river isär.
Kolla samtidigt upp på bilder från böcker!
Finns några riktigt bra på hur det såg ut och satt ihop från fabrik. Bra även om inte orginal är ditt mål.
Men kom ihåg att orginalrenovering är mest lönsamt i längden.
Tidtypiskt trim och delar brukar accepteras av de flesta.
Målar du den sen röd med vitt tak smälter du bra in i mängden...
Är du en ovanligt energisk renoverare kan du riva isär allt på en gång, låt annars bli..
Enklare sälja om det sitter ihop och du tröttnat.
Tappa nu ur oljan och slå på ny, vilket billigt blask som helst duger. Men minst fyra liter!
Prova sen dra runt motorn, äh prova dra runt motorn först, går det så byt oljan och prova starta.
Går den igång brukar motivationen höjas nåt litet snäpp!
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Re: Austin Morris mini mk1 1965
Stort tack för dina tips!!! Speciellt tänker jag på som du skriver att inte riva allt samtidigt. Det kan nog vara braCooper-74 skrev: ↑17 juni 2020 kl. 20:14 Förslag på tips?
Dokumentera allt! Fotografera rita skriv ner exakt hur allt satt innan du river isär.
Kolla samtidigt upp på bilder från böcker!
Finns några riktigt bra på hur det såg ut och satt ihop från fabrik. Bra även om inte orginal är ditt mål.
Men kom ihåg att orginalrenovering är mest lönsamt i längden.
Tidtypiskt trim och delar brukar accepteras av de flesta.
Målar du den sen röd med vitt tak smälter du bra in i mängden...
Är du en ovanligt energisk renoverare kan du riva isär allt på en gång, låt annars bli..
Enklare sälja om det sitter ihop och du tröttnat.
Tappa nu ur oljan och slå på ny, vilket billigt blask som helst duger. Men minst fyra liter!
Prova sen dra runt motorn, äh prova dra runt motorn först, går det så byt oljan och prova starta.
Går den igång brukar motivationen höjas nåt litet snäpp!
Re: Austin Morris mini mk1 1965
Hade du några tips på böcker förresten?Allvin skrev: ↑17 juni 2020 kl. 22:45Stort tack för dina tips!!! Speciellt tänker jag på som du skriver att inte riva allt samtidigt. Det kan nog vara braCooper-74 skrev: ↑17 juni 2020 kl. 20:14 Förslag på tips?
Dokumentera allt! Fotografera rita skriv ner exakt hur allt satt innan du river isär.
Kolla samtidigt upp på bilder från böcker!
Finns några riktigt bra på hur det såg ut och satt ihop från fabrik. Bra även om inte orginal är ditt mål.
Men kom ihåg att orginalrenovering är mest lönsamt i längden.
Tidtypiskt trim och delar brukar accepteras av de flesta.
Målar du den sen röd med vitt tak smälter du bra in i mängden...
Är du en ovanligt energisk renoverare kan du riva isär allt på en gång, låt annars bli..
Enklare sälja om det sitter ihop och du tröttnat.
Tappa nu ur oljan och slå på ny, vilket billigt blask som helst duger. Men minst fyra liter!
Prova sen dra runt motorn, äh prova dra runt motorn först, går det så byt oljan och prova starta.
Går den igång brukar motivationen höjas nåt litet snäpp!