MG 1300 lådan har en gummimojäng mellan diffhus och växellådsbalken som kojelådan inte har, sen sitter skruvarna som håller ihop dessa två delar på sidan av dessa två delar på MG lådan. Underifrån på kojelådor!
Gissar tanken med denna gummimojäng var en tystare bekvämare bil, MG:n alltså!
Har aldrig monterat MG-låda i kojan men skulle tro det går, möjligen hamnar växelspaken längre bak(?)
Hade alltså valt att använda/renovera kojelådan och skruva fast MG-motorn ovanpå.
Om trådskaparen har tillgång till brotschar så bör du byta bussningarna i diffkåporna och brotscha dessa till rätt storlek för inre drivknut, så kommer packboxarna i diffkåporna vara längre och förhoppningsvis med lägre mängd oljeläckage (en koja läcker egentligen inte olja, den markerar bara sitt revir...) som resultat.
Brukar rekommendera att byta alla 4-5* packboxar i kojemotorn om den är ur bilen, brukar spara mycket olja, samt eventuellt kopplingslir.
Dessa packboxar kostar väl ungefär samma som en dunk olja, snabbt insparat med andra ord.
*Fyra packboxar om det är motor med remote-växellåda som i detta fall, fem i en rodchange-växellåda.
Jaja, det sitter väl några till ovanpå diffhuset på en remote-växellåda. Nåt får ni kolla upp själva!
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!