skydd till fördelardosan ?

Allt som har med elektronik att göra.
Användarens profilbild
kerguelair

skydd till fördelardosan ?

Inlägg av kerguelair »

...i Haynes surrar dem (på engelska) att på visa modeller (mk 3) finns det ett plastskydd till -och framför- fördelardosan. Vad är det för nåt ? Skulle behöva nåt som skyddade dosan för snö.
Dessa dagar agerar kofångaren snöplog och skickar upp snön rakt igenom frontgrillen...
Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
Användarens profilbild
minitokig
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

En snygg liten plasthistoria som skruvades på huvstängningsbalken framför fördelaren för att undvika att regn och fukt trängde in i fördelare, kablar och de andra elektrisk prylarna. Budgetvariant är att karva till en gammal plastdunk och fästa på något sått (buntband om man inte vill borra hål och skruva fast i). Annars kan man säkert köpa hos delförsäljarna.
:)
Användarens profilbild
crowan
Administratör

Inlägg av crowan »

jonaskellander

Inlägg av jonaskellander »

JANA har delen du söker.
jonas
Användarens profilbild
highscore
Kontakt:

Inlägg av highscore »

Tror faktiskt inte att det är den som menas som är den som är på bilden i annonsen.

Den jag tror det är, är mindre och sticker inte ovanför frontplåten. Den sitter så att säga "bakom" grillen och skyddar fördelaren. Tillverkad av någon formgjuten hårdare plast.

Sån sitter det på min -76a i alla fall

//highscore
1000mk3

Inlägg av 1000mk3 »

har en slik på bilen min.. tyvärr ikke til salgs...

mye mindre og sitter på min bil med tre karosseri skruer i den smale plata som står vertikalt midt i grillen og på plata mellom skjermene..
Användarens profilbild
kerguelair

wow

Inlägg av kerguelair »

tack för tips och råden :-)
Den där plåten som sitter uppifrån är nog inte så dum. Vi närmare titt så ser det ut som att snön sprutar upp mot insidan av motorhuven, och sen smällter ner på motorn...avsågade plastdunken skall jag testa osså.

är det inte dags för vår nu :-)
mongoose

Inlägg av mongoose »

System-kasse! Lätt att montera likväl att demontera. Finns dessutom i ett antal olika färger. Kostar 1 spänn!
"Cold gin"/Mongoose
Användarens profilbild
minitokig
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

mongoose skrev:System-kasse! Lätt att montera likväl att demontera. Finns dessutom i ett antal olika färger. Kostar 1 spänn!
"Cold gin"/Mongoose
Att man inte har kommit på det innan, men det är ju som vanligt, de bästa ideérna är de enklaste!
Användarens profilbild
Mazze

Inlägg av Mazze »

En annan klassiker är ju en gummihandske med avklippta fingrar. Se bara till att inte blanda ihop tändkablarna!
Senast redigerad av Mazze den 9 mars 2006 kl. 23:19, redigerad totalt 1 gånger.
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
jonaskellander

Inlägg av jonaskellander »

minitokig skrev:
mongoose skrev:System-kasse! Lätt att montera likväl att demontera. Finns dessutom i ett antal olika färger. Kostar 1 spänn!
"Cold gin"/Mongoose
Att man inte har kommit på det innan, men det är ju som vanligt, de bästa ideérna är de enklaste!
Förra vintern körde jag faktiskt med en A4 plastficka fastklämd mellan grill och fördelare ett tag, då gjorde det inget att man blev omkörd av lastbilar i snöslasket, bara att köra i gång vindrutetorkarna på full fart!!
jonas
Användarens profilbild
kerguelair

ignition shiel versus gummihandske

Inlägg av kerguelair »

Alltså... både minispares och minimania har mycket riktigt en "distributor shield" eller "ignition shield" <http://www.minimania.com/web/Item/BHM16 ... Detail.cfm> som är en stor och lätt skålad plast platta. Ganska dyr och skrymmande sak tycker jag. Rädd att den inte förbättrar luftflödet när sommaren kommer.
Som vinnare vill jag därför utse gummihandsken !!
(valfria färger där osså :-)

(och...förresten, jag tjäl alltid mina systempåsar...)
mongoose

Inlägg av mongoose »

Vimsa inte ihop tändkablarna bara! (skrock-skrock)
Mongoose
Skriv svar