Jag håller som bäst på med att turbokonvertera min 1275:a och har några frågor till bättre vetande;
Hur har ni löst det med oljetillförseln?
Vad behövs för att trycka genom en SU Hif44?
Är det nödvändigt att på något sätt "staga upp" torpedväggen efter att ha byggt låda för turbon?
Behöver man montera oljekylare?
Tacksam för svar!
mvh Leo
Turbo tips?
-
- Inlägg: 41
- Blev medlem: 8 december 2004 kl. 12:41
- Ort: Helsingborg
Oljetillförseln har jag löst med en dunk med olja som jag häller i ett hål i ventilkåpan 
Nää skojade bara, oljan till turbon tar jag från där oljetrycksgivaren sitter.
Hif44 för turbo har extra tätningar på axeln.
Torpedväggen kan jag inte svara på (har själv min turbo ovanför kopplingen så jag behöver ingen låda)
Oljekylare ska du absolut ha.
/Jonas

Nää skojade bara, oljan till turbon tar jag från där oljetrycksgivaren sitter.
Hif44 för turbo har extra tätningar på axeln.
Torpedväggen kan jag inte svara på (har själv min turbo ovanför kopplingen så jag behöver ingen låda)
Oljekylare ska du absolut ha.
/Jonas