Goddag
Startade upp lillen idag och var ute och glassade lite men nu går den som en påse med nötter. Det är liksom inget drag i bilen man gasar och gasar men det händer liksom ingenting det bara låter. Det hoppar till ibland me precis som om den tappar tändnigen. Den har ju stått ute hela vintern har kanske med det att göra men vad kan jag kolla?
Den går också upp och ner i varv då den står på tomgång till slut nästan dör den men går dock upp precis i varv då den är på väg att dö
Har lillen fått fågelvirus eller har någon nått tips??
Mvh
T
fan va kass den går
-
kollade
Hittade inge tjuvluft, nu är den ännu märkligare den vill stanna varje gång när jag är ute och kör vid exepelvis röslysen och så när jag trycker ner kopplingen det är då den vill dö. Kan det få för mycket soppa eller för lie? den går ju as shysst då jag varvar på tomgång men inte då jag kör
kom igen ge mig lite tips nu

kom igen ge mig lite tips nu
Hej.
Går den bra när bilen står i frilägge och vil dö när du trycker ner kopplingen?
I så fall får du kolla om kopplingen kopplar ur ordentligt.
Kan mycket väl vara att slavcylindern inte räcker till och du måste förlänga pinnen till kopplings armen brukar behövas ca 1cm.
Har du riktig otur kan det vara axiall lagren som har gett sig.
Det kan du kolla genom att någon trampar på kopplingen och du tittar om
remskivan på vevaxeln rör sig, om den gör det kör inge mer. I så fall måste du ta ur motorn och byta. Har du otur har det gått förlångt och
vevaxel och block är förstört har hänt mig.
Henrik
Går den bra när bilen står i frilägge och vil dö när du trycker ner kopplingen?
I så fall får du kolla om kopplingen kopplar ur ordentligt.
Kan mycket väl vara att slavcylindern inte räcker till och du måste förlänga pinnen till kopplings armen brukar behövas ca 1cm.
Har du riktig otur kan det vara axiall lagren som har gett sig.
Det kan du kolla genom att någon trampar på kopplingen och du tittar om
remskivan på vevaxeln rör sig, om den gör det kör inge mer. I så fall måste du ta ur motorn och byta. Har du otur har det gått förlångt och
vevaxel och block är förstört har hänt mig.
Henrik