Min bil går ju som en påse med nötter och ingen verkar ha några tips så jag får väll försöka under denna tråd att hitta något själv. Jag har en svart dosa på höger sida under detta lock är det något som blixstrar brytarspetsarna förmodar jag? jag undrar vad det ska vara för avsånd mellan pinnarna?
Kan man ställa brytarna i fördelar dosan också? Och i så fall hur mycket ?
Jag har en motor med dubbla su förgasare mycket mer vet jag nog inte?
man ska inte röra laddningsregulatorn iaf..... Men jag kommer inte ihåg vilket mått de är på brytarna..... Kankse nån annan vänlig själ här på forumet kan svara på de.
måttet kommer jag tyvärr inte ihåg men hur ser fördelarlocket ut? sitter det hårt lr löst? när jag fick min kojja så satt det väldigt löst för dom två klamrarna hade gett me sig lite och efter att jag tryckt ihop de lite så att locket satt där så gick min som en pärla igen.
kerguelair skrev:brytaravstånd 3,5-4 mm. på min 72:a iaf
Jag hoppas verkligen att det är 0,35-0,4 mm. Annars tror jag inte bilen skulle gå överhuvudtaget.
Jag hade jätteproblem med att ställa tändningen då fördelaren hade kärvat fast i blocket, men med hjälp av en kofot och en oljefilterborttagare lyckades jag så småningom få eländet att lossna. Nu skall det bli lite mer test med etanoldrift.