Veteranmarknader i Skåne!
Veteranmarknader i Skåne!
För er som bor inom rimligt avstånd i eller utanför Skåne vill jag bara passa på att informera/påminna om inte mindre än tre veteranmarknader inom tre veckors tid. Den 29/4 i Degeberga, den 6/5 i Höör och den 14/5 i Skurup. Den sistnämnda äger rum dagen efter cruisingen i Ystad, ett i grunden trevligt arrangemang där jag tyvärr har känt mig ovälkommen när jag kommit dit med min koja. Cruisingen arrangeras av en klubb som håller på med jänkebilar så det är väl förståeligt på ett sätt, men jag vill väl påstå att min koja är i betydligt bättre skick än många "pilsnerhäckar" som brukar synas där. Iofs gör det inte så mycket, då man bäst beskådar bilarna stående vid vägkanten. För er som har möjlighet, vill jag ändå rekommendera cruisingen, då det är en folkfest utan motstycke.
Lars
Koja-76 utan tak
Koja-76 utan tak
Vägbeskrivning kommer här: Till Degeberga på riksväg 19 söderifrån, tag vänster nästan direkt du kommit in i byn. Det står Forsakar på skylten. Norrifrån, kör genom nästan hela byn ta höger strax efter skolan. Det står Forsakar även på denna sidan av skylten. Kommer du dit under pågående marknad är jag ganska säker på att det kommer att finnas skyltar som visar vägen till marknaden, annars är det bara att följa strömmen. Det är mig veterligen den första gången som det arrangeras veteranmarknad på våren där, men höstmarknaden är en av Sveriges största och det brukar vara gott om folk.
Vägbeskrivning till marknaden i Höör. Söderifrån: kör väg 23, innan Höör följ skyltar Backagården.
Norrifrån: kör väg 23, efter Höör följ skyltar Backagården Efter ca 3 km följ skyltning.
Till skurupsmarknaden har jag ingen bättre beskrivning än mitt emot bilprovningen, åtminstone var den där förra året.
Alla marknaderna har annonserats på ett eller annat sätt i tidningen Classic Motor, titta gärna där för ev.klockslag och annan info.
Är min koja besiktigad och klar skall jag om vädret tillåter köra med den till åtminstone någon av marknaderna.
Vad gäller Cruisingen i Ystad känner jag inte till så mycket mer än att det brukar vara samling inne på gamla regementsområdet någon gång på eftermiddagen.
Vägbeskrivning till marknaden i Höör. Söderifrån: kör väg 23, innan Höör följ skyltar Backagården.
Norrifrån: kör väg 23, efter Höör följ skyltar Backagården Efter ca 3 km följ skyltning.
Till skurupsmarknaden har jag ingen bättre beskrivning än mitt emot bilprovningen, åtminstone var den där förra året.
Alla marknaderna har annonserats på ett eller annat sätt i tidningen Classic Motor, titta gärna där för ev.klockslag och annan info.
Är min koja besiktigad och klar skall jag om vädret tillåter köra med den till åtminstone någon av marknaderna.
Vad gäller Cruisingen i Ystad känner jag inte till så mycket mer än att det brukar vara samling inne på gamla regementsområdet någon gång på eftermiddagen.
Lars
Koja-76 utan tak
Koja-76 utan tak