Nån som bytt till 2-krets bromsar?
Nån som bytt till 2-krets bromsar?
Är det någon här som bytt till 2-krets bromsar?
Hur gjorde ni?
Hur gjorde ni?
-
- Inlägg: 350
- Blev medlem: 11 september 2005 kl. 17:49
- Ort: Ulricehamn
Jimbo skrev:Dagens tips...ta från BMW E30...den har samma hålmönster...plug-and-playIooor skrev:Finns det 2 krets huvudcylinder som passar på dom äldre? Från nyare då eller?
Men BMW E30's bromscylinder har ju inte samma "axel" i sig till bromsbedals infästningen. byter man ut den då eller hur har du löst det?
Skickar bild på måndag där nångång som sagt...det är INTE krånligt...håll utEricO skrev:Jimbo skrev:Dagens tips...ta från BMW E30...den har samma hålmönster...plug-and-playIooor skrev:Finns det 2 krets huvudcylinder som passar på dom äldre? Från nyare då eller?
Men BMW E30's bromscylinder har ju inte samma "axel" i sig till bromsbedals infästningen. byter man ut den då eller hur har du löst det?

liten tanke bara , Har du kollat så det e samma slaglängd på Bmw och koja, tänkte på pedalens rörelse.
En sak till finns det en lös behållare till bromsvätskan på Bmw , ligger inte bmw´s huvudcylinder ner . kan det inte krångla till det med sug slangen från behållaren..
bara en reflektion
mvh ola
En sak till finns det en lös behållare till bromsvätskan på Bmw , ligger inte bmw´s huvudcylinder ner . kan det inte krångla till det med sug slangen från behållaren..
bara en reflektion
mvh ola
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Ska inte ha hundkojabromsar varken bak eller fram på min så man får höfta lite...men jag e rätt övertygad om att de skulle funka fint med hundkojebromsar me...men kolla du för säkerhets skull...vore dock skumt om den inte skulle mata mer än hundkojashuvudcylinder...o då slipper du juh trycka så mycke...o skulle det mot all förmodan va så att de är helt fel...bygg ny bromspedalsarm då, alt. förläng/korta hävarmen på pedalen. (fast då e inte allt lika smidigt längre för den som vill komma undan smidigt)Ola skrev:liten tanke bara , Har du kollat så det e samma slaglängd på Bmw och koja, tänkte på pedalens rörelse.
En sak till finns det en lös behållare till bromsvätskan på Bmw , ligger inte bmw´s huvudcylinder ner . kan det inte krångla till det med sug slangen från behållaren..
bara en reflektion
mvh ola

Behållaren kan du sätta både över bara, har inte vållat några problem för mig...