Nån som åker med Honda motor?
Nån som åker med Honda motor?
Är det någon på detta forum som åker med Honda motor?
Sitter och funderar på att byta till en sån, vill veta hur ni tycker att det funkar med en sådan
Sitter och funderar på att byta till en sån, vill veta hur ni tycker att det funkar med en sådan
Re: Nån som åker med Honda motor?
Vi har lyft frågan en gång innan här...va dock ett tag sen...de va nån som höll på med det på den tråden, jag va själv inne på det men gick över till suzuki motorn efter ett tag.Iooor skrev:Är det någon på detta forum som åker med Honda motor?
http://www.hundkoja.com/forum/viewtopic.php?t=209
De verkar hur fränt som helst!!!
Tjena...de vanligaste är:Kalle_l skrev:Vad finns det för fler motorer som kan passa???
Vilken Suzuki motor använder ma då, fron en hoj eller bil???
Golf II GTI kanske, har en sådan liggande...
C16se C20XE från Opel
B16a2 från Civic VTI eller B16a1 från crx
G13B från Suzuki Swift GTI
Samt nån Rover-motor
Har även sett att de finns nån som lyckats klämma ner en 205 GTI motor men Golf GTI har jag aldrig sett...
Sen finns de juh nån här på forumet som slänger i en hayabusamotor, där finns det färdigaframset att köpa...det finns även till bilmotorerna från honda och opel och suzuki i england att beställa.
kolla in http://www.16vminiclub.com för mer info.
Swiften är lättast va jag vet, den ger 101 hk orginal och det är den konverteringen som passar bäst för en hundkoja...den är myckeriktigt på 1,3 literKalle_l skrev:Vilket är lättast då???
Vad ger respektive motor orginal??
Samt volym??
Swift GTIn är la bara på 1,3l ???
Honda motorn är tyngre MEN har 160 hk för civic/150 hk för crx den är på 1,6 liter
Opelmotorerna är på 1,6 liter C16SE (vet inte hk på den) och 2,0:an C20XE den är rätt mycke tyngre än suzukins motor men är lätt o trimma upp till en bra bit över...ja va du vill

Dessa motorer är 16v allihop och ingen av dom är dålig i en hundkoja...
Det jag oroar mig mest för är nog framramen det blir nog till att tillverka nytt ända från torpedväggen eller hur har ni andra löst det??
eller räcker det med att göra nya motorfästen....
sen kanske man ska byta upp sig vad det gäller bromsar!??! Tips??
det är mycket att klura på innan man börjar meka...
eller räcker det med att göra nya motorfästen....
sen kanske man ska byta upp sig vad det gäller bromsar!??! Tips??
det är mycket att klura på innan man börjar meka...