tjoho
var ute innan och skulle kolla mina tändkablar för att min strobolampa dampade sig när jag skulle ställa tändningen.
det verkade lite skumt för jag mätade dom med ohm mätning och då fick jag 20 ohm :S. lite för mycket enligt mig. så jag beställde nya och satte sen kniven i en av dom.
då var kontakten till stiftet helt uppargat och kablen som går inuti var som pulver.
så två snabba frågor nu.
den kablen ska väl vara som vilken vanlig kabel som helst?asså inte helt pulveriserade och kan man förlora någon effekt på detta?
mvh jonas
tändkablar
pulveriserad
Kablarna ska vara som vilken annan kabel som helst, oftast så höga spänningar och luftfuktighet kan ge en elektrolyt effekt, ärgar och skapas ett pulver -vit/grön beläggning som sedan "äter" upp materialet.
Enligt "experter" så ska tändkablarna bytas vart 5000:e mil.
Tydligen så sålde rover under sista åren av produktion en "standard" 5mm kabel och performance kabel 8mm.
8mm tändkabel med siliconhölje finns på biltema för en billig penning, lönar sig inte att göra som förr köpa kabel på längd och hattar och skruva egna.
Själv köpte jag nya från england på Ebay och betalade antagligen överpris men de var "special" för mini och har livstids utbytesgaranti.
Hoppas dina nya kablar funkar bättre än de gamla!
Enligt "experter" så ska tändkablarna bytas vart 5000:e mil.
Tydligen så sålde rover under sista åren av produktion en "standard" 5mm kabel och performance kabel 8mm.
8mm tändkabel med siliconhölje finns på biltema för en billig penning, lönar sig inte att göra som förr köpa kabel på längd och hattar och skruva egna.
Själv köpte jag nya från england på Ebay och betalade antagligen överpris men de var "special" för mini och har livstids utbytesgaranti.
Hoppas dina nya kablar funkar bättre än de gamla!