Fick en liten kort introduktion inom ämnet igår av pickupkalle. Men har lite kompletterande frågor om insuget från kompressorn till toppen, eller kanske kan man lika gärna säga utblåset från kompressorn till toppen för det är ju mer korrekt benämning kanske. Måste man bygga insuget till toppen på nåt vist sätt för att en jämn blandning ska komma in i båda inloppen på toppen så att inte större delen av luftströmmen söker sig till ett av hålen bara.
Förgasare/Kompressor/Insug/Topp.. Från förgasare till kompressorn så bör det inte vara så svårt med insugsdelen där emellan, men det är just mellan kompressorn och toppen som jag lurar lite på. För jag antar att luften kommer med en stark ström från sidan där remoten eller vad man säger går från förgasaren. Fast å andra sidan kanske man kan bygga som ett vanligt suinsug, ett inlopp till insuget som sen delar blandningen i 2 kanaler, då borde det bli någorlunda jämt om man jämför med att bygga en kammare från kompressorn med 2 insug till toppen.
Hoppas ni förstår, och ännu hellre att ni kan ge mig användbara svar. =)
Mvh.
// Nicke
Kompressor
Kompressor
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::
SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
-
- Kontakt:
funkar alldeles utmärkt att dra soppan genom både turbo och kompressor,, utprövat av många som jag vet om och flera firmor i england,,en enkel fråga,hur monterar man en kompressor på en kojja så att den trycker bränslet genom förgasaren,hur får den plats?
Bilar utan Turbo suger........
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
det kanske går med en kompressor. säger ni det så är det säkert rätt. men jag vet tex diesel motorer och dylikt( borde ju vara detsamma som för en bensinare) att när där går diesel igenom deras turbosar så krackelerar olje tätningen o så börjar den suga olja oxxå. har varit med om det själv så.
men men nu var det en kompressor det gäller så.
men men nu var det en kompressor det gäller så.
det får bli genom kompressorn. Såg en bild på en som hade förgasaren framma vid grillen, sen ett remoterör runt motorn och bak till kompressorn som satt precis vid inloppen.. såg lite wicked ut men tydligen så går det 

:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::