Hej alla minilovers
Det är så att jag har köpt en begagnad motor till min mini austin 1000. Gubben sa att det var rätt motor etc. Men nu när vi skulle ploppa i den i bilen så visa det sig att den är lite för stor för mitt motorutrymme.
Min fråga är:
Är det nån som kan se vilken mini den tillhör?
Är där nån som har nån erfarenhet av att "klipp & klistra" ihop orginalmotorn med den "nye"??
Några tips och råd??
Vill så gärna komma iväg på alla dessa underbar träffar, men känns rätt hopplöst just nu.
/Sandra & Minna(bilen)
HJÄLP! Identifiera min "nye" motor!
-
hej!
Du har inte fått tag i en autsin 1500 motor?
För då kan du börja bygga om motor rummet
Men har du deremot fått tag i en austin allegro motor på 1300cc så är det bara att byta motorfäste.
har du bildeR?
För då kan du börja bygga om motor rummet

Men har du deremot fått tag i en austin allegro motor på 1300cc så är det bara att byta motorfäste.
har du bildeR?
kolla precis under toppen på motorn, där finns ett bläck med stansade siffor.. tex på min står det 12H osv osv.. kanske 10 siffror typ.. kolla det numret och skriv det här så kan vi nog snabbt reda ut vad du har för motor.. =) 12H är för övrigt 1275 och 99 = 1000 osv osv.. man kan lista ut vilken dom menar med dom första sifforna.. ta numret multiplicerat med tio och sen är det den som närmast passar in så länge den är orginal.. 

:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::
SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak