om man vill fuska så den går igenom så köp toulen å slå i tanken,10liter soppa 3-4 toulen.det e en sorts färgtvätt så användning på egen risk,en polare har fått igenom många många många bilar på det viset igenom besiktningen,annars så skulle jag tippa på de jag sa tidigare,byt olja,kolla tändningen och luftfiltret,kan va lambdasonden som e klen,för det sitter väl en sån på en sån ny kojja?
Det bästa är väl att byta olja, filter och stift (kablar?) och testa sen. För genom att hälla i preparat så löser man ju inte att motorn går kasst och orent...
Men för hög HC betyder inte det att den går för fett? Eller är jag helt fel ute då?
som jag förstår det så går inte motorn varken kasst eller orent,han vill bara ha ner värdena inför besiktningen,alla dom där värdena brukar följas åt,det största felet brukar va väldigt skitig olja,och sen lamdasonden om det finns sådan på dom,samt tändningen
man mäter upp den kan räcka med att rengöra den å blåsa den ren,vet inte vad den ska ha för värden men det ska ju inte va så svårt att ta reda på då dom funkar snarlikt på alla bilar