1275GT Renovering!
1275GT Renovering!
Hallå!
Ny här på forumet! Håller på och fräshar upp en "hundkoja"
bilen är en mini morris 1275GT (club-man)
Tänkte bara skriva av mig lite vad som skall göras och vad som är gjort!
Startade bilen och den gick dåligt (stått väldigt länge) så jag tänkte att man kanske skulle ge den lite luft så jag började att byta dom vanligaste delarna som stift , olja m.m! Bilen gick lite lättare men ville fortfarande inte gå riktigt för egenmaskin! sköt eld genom fuggen samt att den ej reagerade på gas!! bestämmde oss för att nu skall denna bil bli fin!
Förra sommaren så börjades det att skruva isär och lägga allt på en hög för att sedan blästras och pulverlackas som upphägningar framvagn och (bak vagn)! färgen är ej bästemd men lutar nog åt Gul och allt annat svart + blocket rött och toppen silverig!
En mycket rolig bil att hålla på! har ej kört liknande bil som denna förut så kommer bli en rolig upplevelse att ta en tur vil uppnått resultat!
motorn skall tydligen vara trimmad med annan förgasare och annan kam!
mvh
bilder finnes!
Ny här på forumet! Håller på och fräshar upp en "hundkoja"
bilen är en mini morris 1275GT (club-man)
Tänkte bara skriva av mig lite vad som skall göras och vad som är gjort!
Startade bilen och den gick dåligt (stått väldigt länge) så jag tänkte att man kanske skulle ge den lite luft så jag började att byta dom vanligaste delarna som stift , olja m.m! Bilen gick lite lättare men ville fortfarande inte gå riktigt för egenmaskin! sköt eld genom fuggen samt att den ej reagerade på gas!! bestämmde oss för att nu skall denna bil bli fin!
Förra sommaren så börjades det att skruva isär och lägga allt på en hög för att sedan blästras och pulverlackas som upphägningar framvagn och (bak vagn)! färgen är ej bästemd men lutar nog åt Gul och allt annat svart + blocket rött och toppen silverig!
En mycket rolig bil att hålla på! har ej kört liknande bil som denna förut så kommer bli en rolig upplevelse att ta en tur vil uppnått resultat!
motorn skall tydligen vara trimmad med annan förgasare och annan kam!
mvh
bilder finnes!
-
- Per_cooper
- Kontakt:
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
Dom använde den förr itiden som trim förgasare,ganska lätt konstruktion,fallförgasare,kan vara svår att ställa in,,,,funkar den så funkar den annars så är det ju inte så svårt att fixa en annan,ska den säljas så är jag intresserad av insuget 

Bilar utan Turbo suger........
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Ok, nej här ska tyvärr inte säljas nått men jag skall se sen när jag sätter ihop den om den funkar som den skapickupkalle skrev:Dom använde den förr itiden som trim förgasare,ganska lätt konstruktion,fallförgasare,kan vara svår att ställa in,,,,funkar den så funkar den annars så är det ju inte så svårt att fixa en annan,ska den säljas så är jag intresserad av insuget