Vilken av dessa 6x9:or?

Allt som har med elektronik att göra.
Andykidden

Inlägg av Andykidden »

Infinity Kappa 693.7i
http://www.brl.se/default.aspx?mc=285&c=285&p=3476

JBL T595
http://www.brl.se/default.aspx?mc=285&c=285&p=1199

Vill att de skall kunna leverera ganska mycket/bra bas...

Snabba svar vore fint ;)
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

Det sista paketet verkade väl bra om man läser deras kritik? =)
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
EricO

Inlägg av EricO »

om du ska sattsa på väljud så skulle jag gå på Infinity. De brukar ha väldigt fint ljud i båda bil- samt hemma högtalare. lite dyrare kanske men väl värt det!
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

Hur vet du det ErikO? Har du jämför ljudet i dom seten eller? Det står ju inte direkt negativa saker om dom som är avsevärt billigare. Ett bra köp är när man får samma kvalle, till ett mycket lägre pris. =)
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
Användarens profilbild
Micke
Kontakt:

Inlägg av Micke »

jag tycker helt klart att skall man ha ett bra ljud så satsa på DLS
DLS R1070 - 2-vägs koaxial 7 x 10"

REFERENCE series R1070 är en 7" x 10" tvåvägs koaxialhögtalare med 25 mm silk dome tweeter som är riktbar. Passar i samma hål som en 6x9 tummare. Har en separat filterbox med högklassiga komponenter. Valbar diskantnivå. Galler ingår. Bäst i test i engelska Fast Car 2000. Erhöll In Cars Award i guld som bästa 6x9" på engelska marknaden.

http://www.dls.se/speakers/1070.htm
Micke Ågren
070-8623866

Member 1947 i MSC
EricO

Inlägg av EricO »

jag vet inte=) sa bara vad jag skulle välja. har bara positiva erfarenheter av infinity. kan inte säga mer än jag vet=)
Andykidden

Inlägg av Andykidden »

Jag har också bara positiva erfarenheter från Infinity. Jag har 6,5 tums i hatthyllan från Infinity (kappa).

Någon mer som har åsikter ang. DLS?
johan_palm

Inlägg av johan_palm »

Jag hålelr me micke där.

DLS är extremt fina.
Ger mycket
För at få ut det mesta ur dem föreslår jag ett litet slutsteg till dem.

Men går även utan men vill du ha det där lilla extra så.

För huvudenheterna klarar inte riktigt att att leverera så pass.
Men det är vad man vill men ja...
Andykidden

Inlägg av Andykidden »

Slutsteg skall de få... Eller ja, de jag har i hatthyllan idag får dela på steget med de andra.

Men tyvärr får DLS gå bort, för de får inte plats. Jag skall ha dem under sätet. Och 7" blir för mycket. Det blir någon cm över om de är 6"... (jag har kollat på måtten på högtalarna.. )
johan_palm

okej

Inlägg av johan_palm »

Det är ju vad du vill ge för infinity är ju jävligt fina men JBL är jäkligt bra de med.
Bara de får ett slutsteg så spelar de bra me.
Så vill man inte kasta hur mycket pengar som helst så räcker JBl mer än väl.
Man betalar rätt mycket för bara märket när det gäller infinity så...
Per Eklund

Inlägg av Per Eklund »

Svårt att jämnföra.. båda e ju bra.
Den stora skillnaden är ju att impedansen är 2Ohm i Infinity, och JBL va 4Ohm..
Men vad har du för steg du ska driva dom med?
För om du vill ha ut max av dom så behöver du ju ett ganska så vettigt steg. Om dom för för lite effekt så blir det oftast okontrolerade slag när man spelar högt, o det låter skit...så ett bra steg är att rekomendera, om du nu inte redan har det!

//Per
Andykidden

Inlägg av Andykidden »

Steget jag har är inte så väldans bra. Men jag tror det kommer fungera. Gör det inte det så får jag ta och köpa ett nytt senare. Tror bara det kostade ca 1100 kr när jag köpte det.
Andykidden

Inlägg av Andykidden »

Kom att tänka på det med Ohm.. Jag har dessa i hatthyllan. Så jag kanske skall ta infinity med 2 Ohm igen?

http://www.brl.se/default.aspx?mc=284&c=284&p=3478
Per Eklund

Inlägg av Per Eklund »

Det beror ju på hur pass lågt du kan belasta ditt slutsteg(i ohm)... klarar det 2Ohm så e det ju inga problem att kör med infinity högtalarna.
Men dom högtalarna du har nu ska du ju ha i dörrarna fram ju, är ju ett kit system... Men du har ingen aning om vad det är för steg du har? märke, effekt?

//Per
Andykidden

Inlägg av Andykidden »

Per Eklund skrev:Det beror ju på hur pass lågt du kan belasta ditt slutsteg(i ohm)... klarar det 2Ohm så e det ju inga problem att kör med infinity högtalarna.
Men dom högtalarna du har nu ska du ju ha i dörrarna fram ju, är ju ett kit system... Men du har ingen aning om vad det är för steg du har? märke, effekt?

//Per
Jag kollade lite närmare på steget igår, det får nog bytas ut. Någon som kan rekommendera något steg? Så billigt som möjligt, men det skall såklart "fungera".

Jag har lagt dem i hatthyllan för att det är ganska bökigt att ha dem i dörrarna. Det fungerar riktigt bra.
Skriv svar