Hejsan.. Ska snart köpa en mini cooper årsmodell 1997-1999. På dessa skönheter är det om jag inte mins fel 1,3 liters insprut. på 70hk. Vilket är det lättaste sättet att trimma upp motorn lite? Och hur mycket får jag trimma den innan jag behöver besiktiga om dem?. Det jag själv funderar på är ett 2,5tums avgasrör från grenrören. Sedan då byta orginala grenröret till effektgrenrör ifall det nu finns till dessa motorerna. Köpa en "Super spiral" som sätts på insuget och får genom den snurrande propellen bättra bränsleförbruktning för den sprider bränslet bättre och ökar då effekten någon hk. sedan då det vanliga ett sportluftfilter. Hur många hk skulle man ökat i motorn med detta?
Och vad skulle man mer kunna finna på? Självklart går det ju att plana topp, byta kam mm men det är ju en dyrare historia.
MVH
Johan
Hur skaffar man sig billiga hästar?
-
Tja
ja...blås..luftfilter...annan kam...ja där e mycket
men blås och luftfilter är rätt biliigt
men blås och luftfilter är rätt biliigt
-
Jag vill ju helst få den att se snygg/fstilig ut. Det första som ska köpas är iaf ett bodykit och en jappsdämpare ifall det blir snyggt. Men förresten. bodykitet.palman skrev:byt hela avgassystemet inklusive grenröret. hmm undrar om 2.5 inte blir för stort. vad sitter orginal? sen ett söt litet luft filter skadar inte. en kam kan göra på sig rätt mycket oxxå . men det hela beror på vilken budget du har.
Hur gör jag med orginal skärmkanter? Ska man bara kapa upp de så de blir lika stora som skärmbreddningen? Om man inte gör det så ser man ju orginal skärmen innanför skärmbreddningen. Men ska man lägga på någon glasfiberspackling eller liknande? och sen hur fäster man skärmbreddningen? Kjolarna får man ju ordna lite fästen själv och det går ju lätt. Men skärmbreddningen så det blir snyggt.
mvh
RaGnaR
-
Ja det om skärmbreddarna jag kan säga så här...titt apå mina bilder....
jag har fäst mina breddare och kjolar med bult och skruv. sitter berget...plus att jag satt glasfiber direkt på plåten me...går inte rubba= spricker inte så lätt....
Har sparat min skärmkanter under nest för att man ska kunna återställa om man vill. får iförsig fylla igen alla bult hål men...
jag har fäst mina breddare och kjolar med bult och skruv. sitter berget...plus att jag satt glasfiber direkt på plåten me...går inte rubba= spricker inte så lätt....
Har sparat min skärmkanter under nest för att man ska kunna återställa om man vill. får iförsig fylla igen alla bult hål men...