Sida 2 av 2

Postat: 30 november 2006 kl. 09:54
av Helipop

Postat: 30 november 2006 kl. 11:11
av Micke G
Ok då har vi rett ut det.
Om man nu kör med HighLows ska man då ersätta gummibälgen med en fjäder? det har jag sett att man kan göra och väljer jag att köra med coilovers måste jag då byta ut min baksving eller kan jag bygga på den jag har?
Kan vi inte få lite mer åsikter gällande Highlows mot coilovers?

Mvh Micke

Postat: 30 november 2006 kl. 11:29
av pickupkalle
om man kör med highlows så bör man av samma anledning som coilovers inte byta till dom där fjädrarna,känner en som har så och han är inte nöjd,om man väljer å köra med coilovers så kan man kapa ner den befintliga som man har men inget att rekomendera,dom som man ersätter bakramen med är oftast inte så dyr,och har man råd att köpa en coiloversats så har man nog råd att köpa den skenan också.......alltså en coiloversats kostar säkert 7-8ggr mer än en highlow sats om inte mer

Postat: 30 november 2006 kl. 11:49
av johnson
hilows är kanon,lågt ska det vara :)

Om ja får tränga mej in lite å fråga vilka stötdämpare man ska satsa på?
Är på G att skaffa nya..

Postat: 30 november 2006 kl. 12:00
av Micke G
johnson skrev:hilows är kanon,lågt ska det vara :)

Om ja får tränga mej in lite å fråga vilka stötdämpare man ska satsa på?
Är på G att skaffa nya..
Ja, en av mina följdfrågor ;) Spax är ju dyrast men är dom bäst?

Mvh Micke

Postat: 30 november 2006 kl. 12:09
av pickupkalle
Dyrast e alltid bäst :D jag har spax men kan inte svara på hur dom är för jag har inte prövat

Postat: 30 november 2006 kl. 18:42
av johan_palm
jag Har GAZ justerbara,
hur bra som helst. det lilla jag testat.
tror det vart 10 hårdhetsläge eller ngt sådant på dem

Postat: 1 december 2006 kl. 12:54
av tellskog
Skenan i aluminium kallas "beam axel" kostar ca 2500 att införskaffa ifrån england exl. frakt. Att ställa höjden med coilovers går inte som många påstår, det som man gör är att du ställer förspänningen på fjädern vilket resulterar i en mjukare eller hårdare fjädrig. Ett resultat av detta är att bilen höjer eller sänker sig men är inget du gör för att just justera höjden utan mer nått som har med styvheten i fjädringen att göra. Det finns två typer av Spax coilovers en kort och en stadard, vill du ha en låg bil kör man självklart med en kort och bibehåller samma mjuka eller hårda fjädring utan att spänna fjädern.

Det som då är den stora skillnaden på coilovers vs standrad chassi är att man kan ställa förspänningen utan probelm, gemtemot standard där du får byta gummibälgen mot fjädrar som finns i tre olika hårdheter. PLus att du spar lite vikt när du dumpar hela bakramen, dock går det köra med bakram och coilovers.

Förövrigt så är bilden på min bil.... :D

Postat: 1 december 2006 kl. 13:04
av Jimbo
tellskog skrev: ....

Förövrigt så är bilden på min bil.... :D
Har du kvar den och är den klar? :D De va juh ett fränt bygge du höll på med