Sida 2 av 2

Postat: 6 juni 2005 kl. 18:46
av DirtBag
Du kan ju kolla så att inte slavcylindern inte har rostat ihop och axeln som går in i kopplingskåpan. vräk på med 5-56 så kankse de löser sig :)

Postat: 12 juni 2005 kl. 18:48
av montanamatte
enklaste sättet tycker jag är att ta bort locket på fördelaren, sen slå på tändningen & öppna brytaren manuellt med skruvmejsel. slår det gnistor mellan kontaktytorna. är det ok. efter det är det brytaravstånd/kondition på brytare, lock mm

Postat: 12 juni 2005 kl. 20:39
av Adjuun
Jag har beställt alla delar till tändningen nya nu.. så hoppas kunna få lite bättre gnista.. fick ju faktiskt gnista efter mycket arbete men direkt man satte dit tändstiften i motorn och drog runt lite så var gnistan död..

Postat: 29 juni 2005 kl. 14:54
av Adjuun
Sådär.. nu är problemet med att starta motorn löst.. nu har jag till och med kört bilen.. men har ingen koppling så var tvungen att rulla igång bilen på ettan och köra på den växeln.. har lagt upp lite filmer på hemsidan

http://Adjuun.webhop.net/austin

tyvärr så filmar min digitalkamera bara i .mov alltså är det quicktime som behövs.. men finns ju att laddas ner så..

Postat: 21 juli 2005 kl. 17:02
av Adjuun
Fick äntligen bilen att rulla och det var dags för besiktning.. när jag hade hunnit köra 1km så rasade avgassystemet och kopplingen slutade att fungera.. så då var man tillbaka på ruta ett igen..