Clubman -71

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
Adjuun
Kontakt:

Clubman -71

Inlägg av Adjuun »

Har updaterat min hemsida nu med lite bilder på pärlan

http://adjuun.webhop.net
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

Ser ju roligt ut de där :)
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Hehehe... Läckert! :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Användarens profilbild
Adjuun
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Nu är det bara att hoppas att man får ett extrajobb eller vinner på lotto eller nånting så man har råd att göra nånting mer än att skruva isär bilen..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

hehe brukar vara så.... Det går lätt å snabbt att plocka isär, men när man ska skruva ihop bilen igen så ser man saker man måste byta ut hela tiden och i slutändan så blir de bra mycke dyrare än vad man har tänkt sig.
Användarens profilbild
Adjuun
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jo kan tänka mig det.. och man upptäcker hela tiden att då man ska fixa en sak så är det 3 andra saker man måste fixa före.. och dom är jättedyra.. så det går inte bara att göra dom billigaste sakerna först..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
Adjuun
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Sådär nu har jag fått ett extrajobb och det börjar att rulla in lite pengar på sidan av skolan så nu har jag plockat fram pärlan ur vinterdvalan och börjat såga i henne.. kontrollerade golvet igår och det var ingen vacker syn så jag kapade bort alltihop... har lagt upp lite bilder på

http://adjuun.webhop.net/bilder/ Och mer kommer säkerligen att komma på ett tag..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

hmm..... Vilket "litet" hål du kapade :)

Blir de inte svårt att göra en egen kardantunneln och mitt balken?? eller ska du svetsa till baka de?
Användarens profilbild
Adjuun
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Du nu vet jag faktiskt inte hur jag ska göra.. har kontrollerat dom andra bitarna på bilen och det är ingen vacker syn.. ska räkna ihop hur mycket det kostar att byta alla bitar som jag tycker behöver bytas.. iofs så är jag väll lite mer nogrann än man borde vara men bättre att göra ett vettigt jobb direkt än att måste göra samma sak om 3 år så..

men som det ser ut just nu så är det taket, motorhuven och kanske lite runt bagageluckan som går att spara.. resten måste i princip bytas.. det är rosthål och allmänt sunkig plåt överallt annars.. så vi får se vad som händer med projektet..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
Adjuun
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Då har man köpt ett nytt projekt.. en Austin mini 850 från -69 gav 7500 för den och bilder finns på http://adjuun.webhop.net/bilder/AustinMini69/
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
makervall
Kontakt:

Inlägg av makervall »

Aha, såg den och ville själv handla... Men det var för långt å åka :(

Har inte du nog å göra på din Clubman ?? ;)

//Magnus
Användarens profilbild
Adjuun
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jo det har jag egentligen men man kan aldrig ha för många minis och det känns lite tråkigt att måste jobba med min typ 5 år innan jag får köra den.. så tänkte att jag ska fixa denna så jag kanske kan köra den under sommaren och fixa den andra på sidan..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
Adjuun
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Nu har jag försökt att starta motorn i den nya kojan men den vill inte tända.. efter många om och men så snurrade tillslut startmotorn och motorn runt men får ingen gnista. Några tips på vad som kan vara fel? bilen har ju ändå stått typ 7-8 år sen den kördes sist och då gick den enligt säljaren fint.
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
johnson

Inlägg av johnson »

har samma problem,förmodligen tändspolen..

Precis köpt mej en nu å ska ut och pröva den..

Du kan ju börja med att kolla så du har ström fram till den, å kolla så att brytaren öppnar.. min var hel stängd hela tiden..

stått i 15 år eller nåt..
Användarens profilbild
Adjuun
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

aha jo ska nog ta och kolla det.. vore ju roligt om man fick den att tända även om det inte blev så mycket tändning.. alltid en bit i rätt riktning..

Nu ska vi se.. jag har även problem med kopplingen.. som det är nu så ligger den kopplad hela tiden.. växelarmen är ute hela tiden och går inte att trycka in några tips på hur man ska få in den? tex försöka lägga in en växel och rulla bilen eller så måste man kanske skruva upp? helst så vill jag inte skruva upp den men om jag måste så..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Skriv svar