Swift Austin mini -74

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
Helipop

Re: Swift Austin mini -74

Inlägg av Helipop »

2008-06-12

Cooper S bromsar på gång, har beställt massa grejer, bilder kommer när jag sätter ihop. Ett steg i rätt riktning.
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

Nu är S bromsarna monterade som dom ska sitta på bilen sen. Allt gick kanon och det var svinkul att bygga ihop bromsar med helt nya prylar. Nya CV joints, nya skivor, renoverade ok i absolut nyskick, nya stålomspunna bromsslangar etc. etc. Bilder kommer sen. La på ett hjul för att se hur det skulle passa, såg ut att vara gott om utrymme. Antar att spårvidden ökar med skivor? Eller ja bredden mellan hjulen om det nu heter så. Enda problemet var att konbrickorna som sitter mellan drive flange och kronmuttrarna saknades. Det är en bricka som är konisk och som förmodligen centrerar hela drivknuten?! Aja beställde såna från minispares, så återigen vänta..

Nästa steg är nog coilovers. Blev så jävla sugen. Går det att besiktiga med såna eller måste det registreringsbesiktigas med? Vill ju sätta i en swift sen med. http://minispares.com/Product.aspx?pid=34279 Vad tror ni om detta kit?

Bild
Användarens profilbild
Mini Maz

Inlägg av Mini Maz »

Hur mycket gick hela bromskitet på :?: Ska ha cooper s bromsar på min bil, men blir det biligare att köpa från ebay en va det kostar på minispares
Snowmobile and minis
mini 1000 -70
volvo amazon
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

4380 kr för skivor, driveflanges, ok, hubbar, belägg
1865 kr Minispares, CV joints komplett, lager, spindelleder, stålomspunna bromsslangar, fästskruvar för ok och lite annat. Så på det hela så har jag väl lagt närmare 6500 för allt. Men då var allt nytt med. Hade kanske varit billigare som paket men sånt vill jag nog inte räkna på. =) Men du kan ju avslöja om du räknar på det. =)
pickupkalle
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

haha sånna coilovers har jag,skitsnygga sitter som smäcken e bara å köpa,det blir mkt lättare att montera swiftmotor med dom på än med gummidon å trumpet,blir lite mer plats
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

pickupkalle skrev:haha sånna coilovers har jag,skitsnygga sitter som smäcken e bara å köpa,det blir mkt lättare att montera swiftmotor med dom på än med gummidon å trumpet,blir lite mer plats

Låter kanon, sånt vill man höra! =) upgrade
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

Och så resultatet av montage av Cooper S bromsar till 10" fälgarna. =)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
crowan
Administratör

Inlägg av crowan »

Måste vara helt undebart att få skruva ihop allt med nya delar, ser verkligen kanon ut. Ser fram emot att följa din Swift konvertering...
clubman 1330
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

Tack, ska bli kul att göra konverteringen med. Har ju sett lite klipp och snackat med en del som moddat. Ett jävla drag i swift. =) Phil i england som varit med som cover i miniworld har jag snackat en del med, han sa att hans motor (swift) orginal drog upp bilen från 0-100 på 6 sekunder.

Skulle ju vilja köra förgasare sen med. Ser så jävla mäktigt ut, tex mackans flatslides.

By the way, någon moderator kanske skulle kunna placera denna tråden i projekt och bild tråden, kommer nog passa in bättre där. Mvh. Niklas
Användarens profilbild
G13B

Inlägg av G13B »

Skulle ju vilja köra förgasare sen med. Ser så jävla mäktigt ut, tex mackans flatslides.
Halleluja :mrgreen:
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

G13B skrev:
Halleluja :mrgreen:

=)
Skriv svar