Mk1 -67
- countryman
- Inlägg: 54
- Blev medlem: 18 november 2004 kl. 23:43
- Ort: Båstad
Re: Mk1 -67
Är det inte så att vingen, plåtkanten bara finns på mk 1 och 2, dvs bilar med skjutfönster och utanpåliggande gångjärn. Från mk 3 och framåt får inte vingen plats eftersom rutramen är högre. På min kombi slutar den strax bakom dörren. Antar att den är där för att leda vattnet som rinner över dropplisten bort från rutramen. Inte snyggt men funktionellt.
Ole
Ole
Allt kan repareras!
Re: Mk1 -67
Nooop, jag har vinge/kant både på min Clubman 71:a och min (numera sålda) mini 1000 70:a (MK3:or båda två)
Re: Mk1 -67
Jag har en hel 87:a på gång för 2000 spänn. Har rullat 20.000 mil men ska enligt utsago vara frisk i maskineriet.optus skrev:Det finns 4 annonser om CRX på Blocket just nu. (reservdelar).
Optus
Optus, du råkar inte veta om mekaniken är god för över 20.000 mil?
Traveller 850 -65
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
Re: Mk1 -67
har en civic 87 som rullat 27 eller så utan några större servicar gjorda de senaste 15åren. rullar på utan några som helst problem. Aldrig haft någon pålitligare bil. Det som kan strula om bilen stått ett tag är att generator sätter sig (sväller) och sen är det bara till å köpa ny.
Tar inte du o köper den så gör jag det
(har du bilder så skicka gärna till tomas.hylander@gmail.com )
/Hylsan
Tar inte du o köper den så gör jag det

(har du bilder så skicka gärna till tomas.hylander@gmail.com )
/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Re: Mk1 -67
Nu när du talar så fint om Honda-maskiner så kan du glömma att jag INTE köper den 
Har inga bilder men den ska vara ganska risig i inredning och kaross, vilket inte jag bryr mig så mycket om...

Har inga bilder men den ska vara ganska risig i inredning och kaross, vilket inte jag bryr mig så mycket om...
Traveller 850 -65
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
Re: Mk1 -67
Vi har haft tre st. i familjen, alla var nog i närheten av 20K och de funkade alltid. Den ena gick även på bana då och då. Just nu har vi en Civic med 22K på mätaren. Gillar CRX, den är en trevlig bil, även lämplig för lite bus ibland. Jag tror på Hondas teknik, den håller.
Optus
Optus
BMC Princess 1100 Vanden Plas 1965
Re: Mk1 -67
Jag skämtar lite med dig...det är bara skräp...Dr_Cotton skrev:Nu när du talar så fint om Honda-maskiner så kan du glömma att jag INTE köper den
Har inga bilder men den ska vara ganska risig i inredning och kaross, vilket inte jag bryr mig så mycket om...

bara synd att det är svårt/dyrt att köpa delar till dem...får köpa från danmark om man ska komma undan med något kvar i plånboken.
/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Re: Mk1 -67
Testar med en annan vinkel. Min testvinnande 8MP-kameratelefon är inte så bra på just kamerabiten.Kirill skrev:Du har inga "bättre" bilder på vingen?!
Får lite vibbar på att även jag har så på min koja, och tyckte också det var skumt eftersom jag inte hade så på mina tidigare kojor
MkI med vinge/kant MKIV utan vinge/kant (men med Rover supersmutsfångare)
Traveller 850 -65
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
Re: Mk1 -67
Nu så har bygget fått lite vind i vinkelslipen och det har kapats friskt idag. Tänkte egentligen bara ta bort trösklarna innan jag skickar iväg till blästring men så tänkte jag att ju mer man kommer åt att blästra desto bättre är det. Sen blev jag dock lite orolig för att kapa för mycket så att chassiet ska slå sig vid blästringen. Vet inte hur mycket jag ska ta. Någon här som kapat mycket i trösklar och golv innan blästring?
Traveller 850 -65
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
Re: Mk1 -67
Måste bara visa en bild på min fina Honda-motor!
Traveller 850 -65
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
Re: Mk1 -67
drägel...hojta om du tröttnar på projektet 
Blir nog en riktig räser
/Hylsan

Blir nog en riktig räser

/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Re: Mk1 -67
Ingen som har en mk1-kaross till salu? Eller kanske åtminstone den mångfärgade och kraterfyllda biten på bilden?
Traveller 850 -65
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
Re: Mk1 -67
Värsta ångesten är dämpad. Dels så fick jag en andra titt när jag var nere i garaget ikväll för att byta spindelleder på kompisens Corolla, förberedelserna för blästringen går framåt. Och en mk1 bör man kanske inte ge upp sådär. Och tack minispares för att ni har ny kvartsplåt "BODYSIDE HALF REAR L/H MK3
MS18L" för 28 pund! Efter att ha blivit så uppmuntrad så vågade jag inte kolla vad frakten blev...
Donatorbilen till min drivlina, en CRX -87:a, ska hämtas på fredag!
MS18L" för 28 pund! Efter att ha blivit så uppmuntrad så vågade jag inte kolla vad frakten blev...
Donatorbilen till min drivlina, en CRX -87:a, ska hämtas på fredag!
Traveller 850 -65
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
Re: Mk1 -67
Inte så mycket kvar innan blästring nu!
Traveller 850 -65
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
Re: Mk1 -67
En 125 hk ZC1-motor inslaget i rött, rostigt, japanskt omslagspapper införskaffad.
Traveller 850 -65
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39