vågade mig på att öppna gula bibeln igen nu när jag vet lite mer vad jag ska leta efter...
Hittade en tabell med nål för dubbla 1,25or faktiskt. En röd fjärder o M eller AF tror jag
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Hylsan skrev:tror knappast denna bild hjälper men jag hittade inte nån skruvmejsel med rätt dimension...
hur kan man se vad det är för nål annars, mäta?
Nej det säger inget, att mäta är rent för osäkert samtidigt så har vi ingen referens.
Du måste demontera nålen för att kunna läsa beteckningen det står på skaftet högst upp.
Om bilderna stämmer så passar inga av de nålar som länken pekar på, du har en fast nål de på bilderna är fjäderbelastade.
Skall kolla lite om jag hittar något om vad det skall vara för nålar.
Nu har jag kollat lite nålar, GY och EB satt standard på MG1300.
Som du ser i den gula så satt GY standard på 998 och EB på 1098, så har du någon av dessa nålarna monterade så kommer det att fungera.
Annars så ser ju M ut att vara lagom vass om du skall köpa nya, AF nålarna är för racing.
Men jag hittar inte min nålguide, skall leta lite till.
Hylsan skrev:plockade ut nålen idag GY stod det, som du misstänkte.
frågan är ifall jag ska byta till M endå?
Hittar ingen M på minispares dock...
Jag hade inte bytt nålar innan jag testat hur bilen går, som jag skrev så satt GY standard på MG1300 så helt fel är de inte.
Men visst det kan vara på gränsen men skulle bilen kännas svag på höga varv så snurrar du nålspetsen och 10mm upp i 400-600 papper och testar igen.
lol, har redan fått intressenter på förgasaren, kanske blir byta till hif44:a...
om du inte tycker jag härmas Janne för då blir min motor nästan indentisk med din råtta
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Janne!! Vet du inte att det är fult att svära i kyrkan
I stället för rabbla upp alla nackdelar som t.ex. en djungel av munstycke, hallsringar, dubblad bränsleförbrukning, brandbenägna, öronbedövande brölande över 1500 rpm o.s.v.
Listan kan göras lång så kanske det vore lättare att skriva vad som är positivt med Weber i förhållande till en Skinner Union produkt
Men det var fan inte lätt att komma på något alls, men ok de är ganska lätta att plocka av och Gotländska Varpaförbundet tar gärna emot dem då de har mycket bra kastegenskaper