Hylsan skrev:ok, vad är bästa luftfiltret för 1,25or?
pannkaka eller kon?
Har aldrig kört med något annat än originalburken och det funka bra.
Men jag skall erkänna att jag inte vet vad ett konfilter är men om det har någon form av inbyggda trattar eller liknande så kan det ju självklart ge en fördel vid vissa varvtal, men annars är det filterytan och papperskvalitén som avgör hur bra filtret är både reningsmässigt och luftgenomsläpp.
Ok det är bara utformningen, är båda KN filter så kan du nog välja det filter som du tycker är snyggast för KN gör inga dåliga filter.
Bra att känna till är att luftflödet in i en förgasare sker från sidorna så att luftfiltret är platt har ingen större inverkan på flödet utan filterkvalitén är viktigare.
Dubbla 1.25 fungerar perfekt på en MG 1300 spis med rätt nålar och lite styvare fjädrar.
Vet inte när de var igång sist så jag tänkte köpa ett repair-kit [minispares:CRK101] eller räcker det med service-kit?
om jag endå ska köpa annan nål mm..
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Hur mycket man behöver byta avgörs av hur slitna förgasarna är, känn om det är glapp i spjällaxlarna är de ok så räcker det med nya nålventiler och packningar.
Skall kolla lite på nålar till dig ikväll sitter med telefonen nu bara och jag har lite mer på datorn.
Men kolla först vad det sitter för nålar i förgasarna så ser vi om du kanske kan använda dem.