Sida 2 av 3
Re: id av förgasare
Postat: 29 juli 2012 kl. 18:07
av Hylsan
tror knappast denna bild hjälper men jag hittade inte nån skruvmejsel med rätt dimension...
hur kan man se vad det är för nål annars, mäta?
Re: id av förgasare
Postat: 29 juli 2012 kl. 18:48
av Hylsan
vågade mig på att öppna gula bibeln igen nu när jag vet lite mer vad jag ska leta efter...
Hittade en tabell med nål för dubbla 1,25or faktiskt. En röd fjärder o M eller AF tror jag
Re: id av förgasare
Postat: 29 juli 2012 kl. 18:51
av Crona
Hylsan skrev:tror knappast denna bild hjälper men jag hittade inte nån skruvmejsel med rätt dimension...
hur kan man se vad det är för nål annars, mäta?
Nej det säger inget, att mäta är rent för osäkert samtidigt så har vi ingen referens.
Du måste demontera nålen för att kunna läsa beteckningen det står på skaftet högst upp.
Om bilderna stämmer så passar inga av de nålar som länken pekar på, du har en fast nål de på bilderna är fjäderbelastade.
Skall kolla lite om jag hittar något om vad det skall vara för nålar.
//Thomas
Re: id av förgasare
Postat: 29 juli 2012 kl. 19:14
av Crona
Nu har jag kollat lite nålar, GY och EB satt standard på MG1300.
Som du ser i den gula så satt GY standard på 998 och EB på 1098, så har du någon av dessa nålarna monterade så kommer det att fungera.
Annars så ser ju M ut att vara lagom vass om du skall köpa nya, AF nålarna är för racing.
Men jag hittar inte min nålguide, skall leta lite till.
//Thomas
Re: id av förgasare
Postat: 30 juli 2012 kl. 16:46
av Hylsan
plockade ut nålen idag GY stod det, som du misstänkte.
frågan är ifall jag ska byta till M endå?
Hittar ingen M på minispares dock...
Re: id av förgasare
Postat: 30 juli 2012 kl. 19:37
av Crona
Hylsan skrev:plockade ut nålen idag GY stod det, som du misstänkte.
frågan är ifall jag ska byta till M endå?
Hittar ingen M på minispares dock...
Jag hade inte bytt nålar innan jag testat hur bilen går, som jag skrev så satt GY standard på MG1300 så helt fel är de inte.
Men visst det kan vara på gränsen men skulle bilen kännas svag på höga varv så snurrar du nålspetsen och 10mm upp i 400-600 papper och testar igen.
//Thomas
Re: id av förgasare
Postat: 30 juli 2012 kl. 19:52
av Hylsan
ok, ja behöver jag inte det så tänker jag inte köpa

då köper jag bara ett service-kit
[minispares:WZX1859]
Re: id av förgasare
Postat: 30 juli 2012 kl. 20:12
av Crona
Hylsan skrev:ok, ja behöver jag inte det så tänker jag inte köpa

då köper jag bara ett service-kit
[minispares:WZX1859]
Det ser ut som du behöver två satser så du tänker på det, men på tal om M nålar de har ju AUD1261 på länken du posta
Men jag hade testat först....
//Thomas
Re: id av förgasare
Postat: 30 juli 2012 kl. 20:29
av Hylsan
jag provar med vad jag har..
det står ju i beskrivningen att det är allt som behövs för twin su. för 41 pund ska det väl endå var för bägge tycker man...
ska jag köpa ny fjäder tro?
min är mer svart än röd
på k&n-filtret står det "special order" nån som vet vad det betyder?
funkar pipercross annars?

Re: id av förgasare
Postat: 30 juli 2012 kl. 20:35
av Crona
Jo jag såg också det men på bilden är det bara till en förgasare
Så kolla för säkerhetsskull för det är ju ganska retfullt.
Fjädrarna kostar inga stora pengar så det kan det kanske vara värt annars så dra du ut dem så de blir en 5 cm längre så går de som nya
//Thomas
Re: id av förgasare
Postat: 7 augusti 2012 kl. 17:29
av Hylsan
hittade en tagg på förgasarna, tydligen ska dessa suttit på cooper s 1071cc
ahr beställt lite grejer nu till dem så förhoppningsvis blir det fixade när jag kommer hem om en 10 dar.
skulle inte förvåna mig ifall jag åkt med nån på sommarträffen och ändrat mig när det gäller förgasare

Re: id av förgasare
Postat: 8 augusti 2012 kl. 10:04
av Crona
Hylsan skrev:skulle inte förvåna mig ifall jag åkt med nån på sommarträffen och ändrat mig när det gäller förgasare

Bara du inte låter dig luras av någon illasinnad att ersätta Engelsk ingenjörskonst med en brölande Italienare
//Thomas
Re: id av förgasare
Postat: 8 augusti 2012 kl. 11:03
av minijanne
Crona skrev:Hylsan skrev:skulle inte förvåna mig ifall jag åkt med nån på sommarträffen och ändrat mig när det gäller förgasare

Bara du inte låter dig luras av någon illasinnad att ersätta Engelsk ingenjörskonst med en brölande Italienare
//Thomas
Och vad är det för fel på Weber?

Re: id av förgasare
Postat: 8 augusti 2012 kl. 11:37
av Hylsan
lol, har redan fått intressenter på förgasaren, kanske blir byta till hif44:a...
om du inte tycker jag härmas Janne för då blir min motor nästan indentisk med din råtta

Re: id av förgasare
Postat: 8 augusti 2012 kl. 11:51
av Crona
minijanne skrev:Och vad är det för fel på Weber?

Janne!! Vet du inte att det är fult att svära i kyrkan
I stället för rabbla upp alla nackdelar som t.ex. en djungel av munstycke, hallsringar, dubblad bränsleförbrukning, brandbenägna, öronbedövande brölande över 1500 rpm o.s.v.
Listan kan göras lång så kanske det vore lättare att skriva vad som är positivt med Weber i förhållande till en Skinner Union produkt
Men det var fan inte lätt att komma på något alls, men ok de är ganska lätta att plocka av och Gotländska Varpaförbundet tar gärna emot dem då de har mycket bra kastegenskaper
//Thomas