Igår fortlöpe allt som jag ville... tills......
Beställningen till Minispares putsades och sändes iväg! Lycklig som ett barn i en chokladfabrik inspekterade jag minin för att säkerställa att jag glömt så lite som möjlig i listan till England.... Kände först på höger svingarm om den rörde sig fint och saknade glapp, kanon! Förflyttade mig på lätta steg, min vikt till trots, över på andra sidan.... men nog är det väl så in i #"&&&£$€€** otur!
Min högra sving glappade axiellt säkert 3mm. Borde jag inte kollat detta INNAN montering! Kollade med momentnyckeln så jag inte glömt att efterdra... icket, perfekt moment!
Monterade lös svingen och kan rätt snabbt konstatera att axelns skuldermått är för stort, dvs att hur man än gör så kommer det axiella spelet inte att försvinna. Jag kom snabbt fram till 3 olika möjligheter till fel; 1) axeln är felaktigt svarvad och har således en alltför stor längd i den del som ligger inne i svingen. 2) Svingarmen är nött i ytterkanterna vilket leder till att den är för "smal" till axeln, därav spelet. 3) Eller är det enkelt att bronsbussningarna som skall pressas in i svingarmen helt enkelt är pressade för långt in?? är det möjligt??
Kontaktade JANA som renoverat/bytt lagringarna och han "hade aldrig varit med om detta tidigare". Jag skall nu snarast sända ned svingen så får vi se vad som uppkommer. Hoppas nu bara att det är axeln som är felaktig så jag inte stått och betalt för renovering av en kass svingarm...
Är det någon som varit med om detta????
Nu repas mod! Tråkigt för er kanske, att läsa om bakslag

Som plåster på såren lyckades jag igår kväll.... Att köpa ytterligare en NOS Lucas Butlers maplight på Tradera... i oöppnad originalförpackning! Sjukdomen har väl inga gränser. Tror att det var ett tröstköp av rang! Nu kommer det att stå lite stilla ett tag i väntan på besked om svingarm, samt leverans från UK!
Mikael I Umeå