Sida 3 av 4
Re: turbo bygge
Postat: 24 september 2012 kl. 13:25
av minimini
ja det sån jag har. tack för all info. nu blir det till att dra returledning o montera den stora pumpen o regulatorn.

Re: turbo bygge
Postat: 25 september 2012 kl. 07:55
av blackpearl
Kan tipsa ebay. køpte faktis en sådan i går kvæll dærifrån. Nu hittar jag ingen mer men den jag køpte hette:
FUEL PRESSURE REGULATOR TURBO (CARB ENGINE) RENAULT 5 GT TURBO
den borde vell fungera?
och vart får man tag på ett ombygnads kit till hiff 44 så den blir anpassad før turbo? har førsøkt få tag på han som æger
www.turbo-minis.com men han ær lite dålig på att svara.
Re: turbo bygge
Postat: 25 september 2012 kl. 11:15
av Ålands-Anton
Re: turbo bygge
Postat: 25 september 2012 kl. 14:30
av JBE
Ålands-Anton---> jag har 2st turbos. turbo grenrör, turbo fördelare. Och turbo insug, och plenium...då saknas inte mycket...

Re: turbo bygge
Postat: 25 september 2012 kl. 15:35
av blackpearl
JBE skrev:Ålands-Anton---> jag har 2st turbos. turbo grenrör, turbo fördelare. Och turbo insug, och plenium...då saknas inte mycket...

turbo fördelare?
Re: turbo bygge
Postat: 25 september 2012 kl. 15:59
av JBE
Japp. men det är till A+...tändning och bränslet är A & O...
Re: turbo bygge
Postat: 26 september 2012 kl. 10:16
av blackpearl
JBE skrev:Japp. men det är till A+...tändning och bränslet är A & O...
Vad ær det før tändning ni anvænder av i era turbomotrer?
brænsle borde vell ræcka med ny pump och 8mm ledningar?
Re: turbo bygge
Postat: 26 september 2012 kl. 19:42
av JBE
Jag står i valet o kvalet...en digital tändning för 4000:-, eller en för 6000:-...
Re: turbo bygge
Postat: 26 september 2012 kl. 20:34
av blackpearl
JBE skrev:Jag står i valet o kvalet...en digital tändning för 4000:-, eller en för 6000:-...
ennu en dyr utgift
vad använder sig metro turbo sig av för tändning då?
Eller skall man bygga med ECU, verkar lite krongligt att göra det!
skulle inte denna fungera?
http://www.ebay.com/itm/Metro-Turbo-Min ... 7c&vxp=mtr
Re: turbo bygge
Postat: 26 september 2012 kl. 21:29
av JBE
Den funkar..jag har en sån...men ecu är lite bättre...blackpearl-->är din 1000cc ett A+ block?
Re: turbo bygge
Postat: 27 september 2012 kl. 09:54
av blackpearl
JBE skrev:Den funkar..jag har en sån...men ecu är lite bättre...blackpearl-->är din 1000cc ett A+ block?
Jag vet faktist inte, bilen står i sverige och jag bor i norge, flyttar hem om 3 veckor så først då kan jag børja pilla på den.
skillnaden mellan a och a+ ær vell vevaxel,olja pump,vexel lådan och armarna under kolvarna?
om jag lægger upp en bild på motorn ær det då møjligt før någon av er att avgøra om det ær en A+ eller inte?
vad hadde du i tanken nær du frågade? fungerar det inte med den tændningen om man inte har A+?
//Rassmus
Sorry før min okunskap men prøvar att læra mig.
Re: turbo bygge
Postat: 27 september 2012 kl. 11:49
av JBE
Hålet för fördelaren är större på A+...
Re: turbo bygge
Postat: 27 september 2012 kl. 15:36
av blackpearl
JBE skrev:Hålet för fördelaren är större på A+...
okej, men måste jhu vara mer skillnader en de?
ær det møjligt att se om jag lægger upp en bild på mitt motorutrymme om det ær a+ eller inte?
bilen står næmligen 80 mil från mig nu så ær svårt att få sett de!
Re: turbo bygge
Postat: 27 september 2012 kl. 15:48
av blackpearl
killen som hadde bilen før mig har nu sakt att det ær en leyland mini 1000 från -77 och inte 76 men det ær vell samma de!
och den har ett brytarlös tändning (pertronix) med flametrhower tändspole och livtids garanti tändkablar bytt 2008, något som gå att anvænda sig av vid torbo bygget? eller måste man ha en elektrisk før att få timingen perfekt?
Re: turbo bygge
Postat: 27 september 2012 kl. 19:01
av bulten08
bilen i fråga är den blå med vitt tak med suzuki swift stolar i och regnr börjar på ENJ