Mini 1000
Re: Mini 1000
ska det vara stag framåt, mellan fram- och bakbenen på buren, typ vid dörröppningarna, eller behövs inte det?
Anledning till fråga: Jag har en bur som passar med bakbenen ner i facken, men då måste jag kapa hål i sidofacken om stagen framåt ska sitta i bak- och frambenen, nere bredvid tröskeln, under dörrfickan, MK1-bil.
Anledning till fråga: Jag har en bur som passar med bakbenen ner i facken, men då måste jag kapa hål i sidofacken om stagen framåt ska sitta i bak- och frambenen, nere bredvid tröskeln, under dörrfickan, MK1-bil.
- Hollywood Vampire
En annan lösning för MK1! Alternativet är att "choppa" sidofacket som jag sett på en svensk Historic Racing S!minitokig skrev:ska det vara stag framåt, mellan fram- och bakbenen på buren, typ vid dörröppningarna, eller behövs inte det?

Jag tycker att dörrstaren är ett måste. Är du säker på att buren ska stå i facken ? Jag trodde att min skulle det men när jag skulle montera den så passade den mellan facken 

Austin Mini 1000 -68
- Hollywood Vampire
Förr om åren har stötbågen i regel fått stå i facken, vilket också bjuder på lite krångel när den ska monteras. Kanske detta är en båge/bur modell som ska underlätta montage? Var har du köpt buren?jokke skrev:Jag tycker att dörrstaren är ett måste. Är du säker på att buren ska stå i facken ? Jag trodde att min skulle det men när jag skulle montera den så passade den mellan facken
Jag köpte en homologiserad Fia godtjänd bur från sparco Italien. Köpte den för att få en som skruvas ihop och i bilen för smidigt montage
Austin Mini 1000 -68
Pressat i nya hjullager i gubbarna bak. Tog en gammal lagerbana och tigsvetsade på en bit svarvämne så man får ett bra pressverktyg 

Austin Mini 1000 -68
Monterat klart bromsarna och anti roll bar. Fick åka och vattenskära nya spacers för rosten på fälgarna tog i lite
Austin Mini 1000 -68