Hej.
Låter som om du har lite jobb framför dig. Men att skruva koja är roligt så tiden går fort då.
Angående din önskan om att ha flippfront på din bil, så ett litet råd. Bygg en i plåt.
Jag hade en i plast (glasfiber) på min förra koja, och fick en aldrig att passa bra. Plasten är tjockare och det är svårt att få en snygg övergång mellan plåt och plast.
Hälsningar.
Patrik.
Husets leklåda består av.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
Oja det är mycke kvar okej ja tänkte göra i plåt men blir ju så tung att plocka av eller ? Meningen ar ju att det ska vara lätt att meka med men det är långt kvar tills den sa på
Har ingen erfarenhet i ämnet men jag tänkte också göra en flip i plåt.
Så länge du inte är klen så tror jag nog att det ska gå bra
Som du kanske märkt är det ju inte så massiva plåtbitar som sitter på kojan.
Passar på att efterlysa tips och kanske en länk till nån som byggt en flipfront i plåt?
/Tomas
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Ska man ha flipfront på en gatbil så är nog metall med vanlig öppningsbar huv bäst. Jobbigt att plocka bort hela fronten för minsta lilla grej. Här är dock ett ganska läckert alternativ http://www.retromini.co.uk/build_flip.html
ruskigt snyggt men om den ska öppnas så så måste man ju ha "dubbel" säkerhet som på en vanlig huv annars kan den ju åka upp när man kör å då blir nog besiktningsgubben arg
No plans for a flip front (now anyway ). I came across that a while ago. I thought it was expensive but given the exchange rate at the moment its only 1400 ish SEK