Var i garaget lite i helgen och försökte få i ordning på varningsblinkers/blinkers samt resten av lysena.
Kontakterna var kassa så jag satte i vanliga två-poliga och där var det största problemet. Efter mycket eftersökande efter jordfel mm så kollade jag på den gamla kontakten och upptäckte att den är lite special när det gäller ljuset. Den jag hade köpt var till-från-till och det funkar inte. När man har kontakten i "halvljus-läge" så måste alla kontakterna vara slutna. Kan säga att det tog ett tag innan jag fattade det....
Nu gjorde jag som så att jag kopplade halvljuset till tändningen och sedan en vanlig två-polare (till-från) till halvljuset. Funkar kanon
Iväg till besiktningen för någon timme sedan, bromsade lite extra för att få upp trycket mm.
Men sen sket det sig ordentligt....
När jag väntade lite så satte jag fast bälten mm, och då drog jag sönder ett av de bakre (kuggarna hoppade ur inne i rullen). Sedan när han kollade ljuset så hade ju ena lyktan lossat i underkant så den var lite lös (inte det första man tänker på att kolla...).
Sen var det dax för bromsarna...*dum-ti-dum*
Han tyckte de tog lite dåligt fram...men de var bra bak (vilket var felet förra gången och nu åtgärdat onekligen).
Jaja...var väl kanske lite dåligt luftat eller så..."det är ju ingen modern bil direkt" försökte jag skylla på.
Han höll på lite och grymtade lite då och då men sen körde han upp den på rampen och klagade på några andra småsaker. Sen skulle han ta den på en tur för "du har knappt nån bromsverkan alls fram". Efter lite körande med olika personer så kommer en av dem in och undrar "Har du verkligen
kört hit med bilen????". Fattade inte alls vad han menade men jag tänkte att var kanske inte van vid äldre bilar

Fick körförbud på direkten, bara att parkera och traska hemmåt, men då kommer han ut igen och säger att det verka läcka nånstans under bilen. Han ber mig öppna huven och erbjuder sig att kolla vad det kan vara, om jag bara tryckte lite på bromsen. Öppnar förar-dörren och trycker ner pedalen, *klonk* *phffffffffffffffffffff*...
Pedalen går rakt i golvet och pyser som bara den ifrån motor-rummet. Nångång från att jag körde in bilen har alltså ett bromsrör där fram rykit av. Inte konstigt att de tyckte att det var dålig bromsverkarn
Nån som vet ifall det är något universalt man kan skaffa på biltema, den genomföringen som sitter på fram-ramen och går till bromsslangen??
Får kolla lite mer på det ikväll, måste fixa en bogserstång först så jag kan hämta bilen...