Bilen tillhörde förut min far, herr Minigarage(Henrik här på Hundkoja.com), men som jag sedan tog över när jag började närma mig körkortet.
Förut, när min far använde den, satt det en brutal A-series på 1420cc, som sedan byttes ut mot en Suzuki Swiftmotor, vilken sedan såldes. Därefter stog den på pallbockar i garaget i några år tills jag närmade mig körkortet och ville ha en koja som första bil.
Då Swift-motorn var såld och 1420:n lite för brutal byggde jag en 1000-motor med Cooper-topp, Kent cam 266 osv.
Detta var några månader sedan och då fanns det inga speciella planer på vad som skulle hända med bilen, utan den skulle bara bli klar så fort som möjligt.
Så här såg den ut när den blev rullande:

Så behöll jag den i några veckor tills jag bestämde mig för att fina till den lite, byta grill osv.
Då blev den lite finare.

Det var först nu själva projektet startade då jag bestämde mig för att göra den så låg som möjligt istället.
Jag bytte fälgar(för att de skulle få plats under skärmarna) och målade dem mattsvarta. Sänkte den därefter så mycket som höj och sänk-satserna klarade det, vilket innebar att jag var tvungen att nästa kapa bort hela genomslagsgummina för att det ska fungera.
Nu ser den alltså ut så här:

Tanken är att bilen ska bli ännu lägre i framtiden, vilket innebär byta till justerbara bärarmar, hydrolastic-framvagn, samt möjligtvis luftfjädring.
De närmaste dagarna ska ljuddämparen höjas så att den ska kunna bli körbar då jag just nu endast har 20mm mellan ljuddämparen och marken.