Vilka mini Saloons hade öppningsbara sidorutor?
Vilka mini Saloons hade öppningsbara sidorutor?
Jag såg en -74 Mini Saloon med öppningsbara sidorutor, något som min -77:a saknar. Var detta ett option när man beställde bilen ny? Eller satt det på vissa årsmodeller?
Re: Vilka mini Saloons hade öppningsbara sidorutor?
Menar du rutorna bak eller ventilationsrutor i dörrarna?
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Ah, jag var lite otydlig där. Jag menar sidorutor där bak. 

850 Basic dvs. basversionen hade fasta rutor, 850/1000 Superdeluxe har öppningsbara.
Just 70-årsmodell var den sista av dom svensksålda 70-talarna med öppningsbara bakre sidorutor.
Men ibland har nån ägare bytt och lyxat till..
Sen kom kojan tillbaka till sverige 1997-00 och dom hade alla öppningsbara bakre sidorutor.
Tänk bara på att rutorna från en Mk1 59-67(ca) är mindre och passar dåligt (inte alls) i en Mk3a som din.
Just 70-årsmodell var den sista av dom svensksålda 70-talarna med öppningsbara bakre sidorutor.
Men ibland har nån ägare bytt och lyxat till..

Sen kom kojan tillbaka till sverige 1997-00 och dom hade alla öppningsbara bakre sidorutor.
Tänk bara på att rutorna från en Mk1 59-67(ca) är mindre och passar dåligt (inte alls) i en Mk3a som din.
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Tack för infon! Är intresserad av att sätta in öppningsbara rutor i kojan, så tipset angående passformen var också välkommet.