Ja som sagt det går sakta men säkert framåt iaf, sista biten av demontering är i full fart, reservdelsbilen plockas ner i molekyler samt att vinkelslipen får vara nära till hands när plåten skall väck. Har reservdels bilen som ett "lära projekt" så att man vet vart man ska kapa och inte kapa när man sätter igång med projekt bilen. Nästan allt är resnsat ur båda bilarna lite prylar kvar dock.
Folk och svets, vet inte riktigt vad man ska säga här. Problemet brukar vara att folk köper en billig biltema svets och sätter igång direkt utan nån kunskap alls. Detta resulterar i alla möjliga fantastiska kreationer. Men kan inte låta bli att bli förbannad när en klåpare satt MIG/MAG svetsen i bilen och gjort ett halvdant jobb. Några punkter får jag ta och göra om helt enkelt. Men för övrigt en bil som blivit väl bevarad med tanke på bilarna man sett ute på nätet.
Vet inte vad man ska säga om detta, men de borde gå att reparera utan större insats. Jobbigast blir själva karmen där dörrgångjärnen sitter, där har man punktat lite här och där förmodligen utan hjälp av svetstång, skarvarna mellan plåtarna har man fyllt med underredsmassa
Rostig plåt utan rostskydd punktats på 3 ställen
ännu ett "fel" som måste lagas
jaja hur som helst det går framåt iaf. Men jisses vad lätt skruvad denna bil är. Är redan frälst och bläster skåt har inhandlats för att putsa upp detaljer på bilen. Nästa vecka skruvas nog det sista ur bilen och sen blir det en heldag på lördag man får pyssla och dona med bilen. Blir och inhandla en stordunk avfettning och tvätta hela karossen innan man går loss med stålborste och sandblästring.