Kör hemåt nåt efter 23 tiden och nästan hemma ser jag varningsblinkers lagom där vägen blir tvåfilig och en varningstriangel med tillhörande bil där jag hann se att däcket saknades helt på vänster bakfälg! Rejäl punktering minst sagt!
Stannar för att kolla läget, ensam tjej som säger där inte finns reservhjul i S80n hon körde men jo långt ner i bagaget fanns nödreserv (så hon hade ju på sätt och vis rätt...) Försöker mig på lossa bultarna men gick bet..

Nu kommer det skrämmande: en av bilarna (en mörkblå 740) som passerade KÖR ÖVER VARNINGSTRIANGELN SOM HON STÄLLT EN REJÄL BIT BAKOM BILEN!!!!!
Att bilar inte bryr sig om att stanna må vara en sak men när man inte ser en varningstriangel innan två bilar med varningsblinkers

Ställde ut den ur min bil och gav henne en reflexväst.
Hon fick sen loss bultarna själv när jag stack hem för att hämta ett rör att förlänga fälgkorset med så mitt blygsamma bidrag var att veva domkraft och hänga dit nödhjulet.
Sensmoral: Se till att ha reflexväst i bilen, och gärna TVÅ varningstrianglar för nåt pucko kan köra över den innan du är klar med hjulbyte eller dylikt.