Har tidigare erfarenhet av en ombyggd opel corsa gsi som var mitt första bilprojekt. Har sambo barn och fler påväg. För flera år sen vart jag och min pappa frälsta i hundkojor och köpte på oss 2 st ganska omgående. Detta var 12år sen och förra veckan tog jag mod och börja riva i bilarna.
Detta känns som ett smått omöjligt projekt.
En mini Mk1 1000cc som stått i nästan 30år.
Den har gått 90009Km, har väldigt dåliga trösklar och golv, mycket behövs göras men hoppas på att denna ska få rulla igen.
Fick för mig häromdagen att jag skulle se om man kunde få igång den så provade och startmotor och allt fungerade, dock har soppapumpen lagt av, så behöver en ny.
Tanken med projektet är att först och främst få igång den så den rullar och därefter plocka ner den i molekyler och bygga om den på nytt.
Om ni tycker denna är risig så kan jag tala om att denna är i ruggit bra skick jämförlelse till den andra Mk1 jag har.(Bild på den kommer senare).
Tips, idéer, tankar och kritik tas emot varmt då de är sånt som håller projekt levande.
Här är projektet i allafall. Kommer fler bilder så småning om.
Att n slägga ligger sådär på en bil bådar inte gott. (ni ser den andra minin i bakrunden, tyvärr är det ett ogenomförbart projekt.)

Inte så vackert.

Å detta är EFTER motortvätten.

Skuffen.

En pump som gjort sitt. (Nån som har en över?)

Hoppas nu att detta kan intressera nån, bilder kommer så fort jag gör nånting. Hare!