Pratade med pumpsnubben och han sa att det kommit in vatten upp till underredet. Vet inte om han menade just på min bil eller en normal bil, just den detaljen kan vara vital för hur mkt som kan ha blivit skadat.
Någon som har några erfarenheter om försäkringar och sånna här fall? Har bilen helförsäkrad hos Länsförsäkringar(som jag ännu inte tagit kontakt med iom jag inte kommit till bilen och vet inte hur illa det är).
På en chatt på sydsvenskan hittar jag detta iaf:
Fredrik: Min bil står i Kronprinsens garage och är totalt dränkt. Är värd ca 15-20 000 kr men har helförsäkring. Den bör bedömas som totalförstörd. Men hur lång tid tar tar det innan värdering gjorts och pengar betalats ut?
Håkan Franzén:
Hej
Skadan är ersättningsbar men det är för mig svårt att säga när bilen är värderad och du kan få din ersättning. Som det nu är, har bolagen full upp och du kan nog därför räkna med lite längre handläggningstid än vanligt. Normalt ska det inte behöva ta så många dagar men nu är läget, som sagt annorlunda.
Undrande: är det verkligen så att har man ingen vagnskadeförsäkring kan man inte få någon hjälp med sin nerdränkta bil har haft kontakt med försäkrningsbolag
Håkan Franzén:
Hej
För att få ersättning för denna typ av skada, så måste du ha ditt fordon helförsäkrat, dvs även en så kallad vagnskadeförsäkring. Tyvärr kan du således inte få någon ersättning m du inte har denna försäkring.