DrKassler skrev:Jag har "hört" talas om folk som fått regga in S effekt i sina papper när dom påvisat att chassi och bromsar är av S-specifikation. Någon här som lyckats med detta? Finns det några bra knep eller någon bra station att vända sig till?
Jo det stämmer man kan normalt uppgradera/byta motor om bromsar och drivlina i övrigt följer med om bilen inte är nyare och helbilsgodkänd, enda problemet är att det krävs ett intyg från fabriken eller importören att detta fordon nu överensstämmer med det fordon med den högre effekten och alla relevanta avvikelser dokumenterade så de kan kontrollera det på SBP.
Om du får tag i "rätt" stationschef så bör det funka, vet att det tidigare fanns från Lysekil om jag inte missminner mig i MCS som jobba som stationschef och var kojefreak och byggde alla möjliga varianter av kojan och allt var besiktigat och godkänt.
Om inte detta med intyg eller referens på exempel från andra bilar eller sunt förnuft går hem så chansa det dom inte vet har de inte ont av.
Själv har jag Moken reggad för 407,0 KW så jag behöver inte fundera så mycket rörande effekten
//Thomas