Påbörjade byte idag och efter några timmar i verkstan fick jag äntligen av toppen..
Mer eller mindre smärtfritt, fram till den stund då lilla jädrans kylarslangen mellan topp och pump nästan vägrade släppa...
Men nu står jag här med halva motorn i delar känns det som, och en topplockspackning som jag faktiskt tycker ser ganska så hel ut.. ? (Bild nedan)
Bör inte topplockspackningen vara helt av för att räknas som paj?
Vatten hittades iaf i cylinder 2 & 3 som väntat, medan 1 & 4 var torra...
Har påbörjat rengöring för att efter bäst förmåga bedöma skicket på toppen men måst åka och fylla på lite bränsle i kroppen och knoppen först..
Jag har inte tillräcklig erfarenhet för att på rak arm se hur skicket är på toppen men jag tyckte en sak såg underligt ut, när jag vände på toppen så var det nån liten del (pinne) som ligger löst i den..
Fick med den på bild och bifogar den nedan utifall det är nån som vet vad den är för något..


Sent from my iPhone using Tapatalk