EMP:en har vaknat
EMP:en har vaknat
Fick idag igång bilen efter många års stillestånd. Tyvärr hade jag justerat flottörnivån fel på Webern när den rengjordes.
Var tvungen att lyfta på flottörlocket och fylla på lite där.
Annars var oljetrycket högt och bra, och inget olje- eller vattenläckage ännu Men alla slangar är ju bytta.
Återkommer med några bilder snart
/Per
Var tvungen att lyfta på flottörlocket och fylla på lite där.
Annars var oljetrycket högt och bra, och inget olje- eller vattenläckage ännu Men alla slangar är ju bytta.
Återkommer med några bilder snart
/Per
Re: EMP:en har vaknat
Weber!!! Låter kul, vore fint med några bilder.
Re: EMP:en har vaknat
Inte tvättad på många år, men ungefär så här ser han ut.
- Bilagor
-
- IMG_1889.JPG (42.88 KiB) Visad 12433 gånger
- Hollywood Vampire
- Inlägg: 933
- Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
- Ort: Nyköping
Re: EMP:en har vaknat
Basic Mk1 Cooper= Tidlöst snyggt!
Vad har du för motor i den?

Vad har du för motor i den?
Re: EMP:en har vaknat
Borrad Cooper 998 med "ny" 1100 vevaxel, 1115cc. Portad,planad topp med 10,5:1 i komp, äkta gammal 544 kam, LCB och Wber 40 dcoe på ett Janspeed insug. Målet med motorbygget var att åka ifrån original 1275 S och det fungerade förr i alla fall.
Hade lite problem att lägga upp bilder från digitalkameran, man måste tydligen minska upplösningen för att bilderna ska få plats. När jag löst det kan jag visa hur jag gjort hålet för Webern och hur "nya" instrumentbrädan ser ut.
Hade lite problem att lägga upp bilder från digitalkameran, man måste tydligen minska upplösningen för att bilderna ska få plats. När jag löst det kan jag visa hur jag gjort hålet för Webern och hur "nya" instrumentbrädan ser ut.
Re: EMP:en har vaknat
Ladda hem "windows powertoys image resizer" för den windows-version som du använder. Mycket enklare sätt att ändra upplösning är svårt att hitta.
Re: EMP:en har vaknat
Har bara Mac- dator så Windows- grejer brukar inte fungera så bra.
- Hollywood Vampire
- Inlägg: 933
- Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
- Ort: Nyköping
Re: EMP:en har vaknat
Borrad Cooper 998 med "ny" 1100 vevaxel, 1115cc. Portad,planad topp med 10,5:1 i komp, äkta gammal 544 kam, LCB och Wber 40 dcoe på ett Janspeed insug. Målet med motorbygget var att åka ifrån original 1275 S och det fungerade förr i alla fall.
Kul med likasinnade här på forumet!Har bara Mac- dator så Windows- grejer brukar inte fungera så bra.

Re: EMP:en har vaknat
Test
Skickat från min iPad med Tapatalk
Skickat från min iPad med Tapatalk
Re: EMP:en har vaknat
Jättebra, då kan man enkelt lägga in bilder på forumet från mobil eller surfplatta med Tapatalk. Tack för tipset
Skickat från min iPad med Tapatalk
Skickat från min iPad med Tapatalk
Re: EMP:en har vaknat
Så här ser det ut under huven. Ingen jättestor "batterilåda" som Dalhems brukade ha på sina racekojor.
Jag ville kunna ha en slät instrumentbräda.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag ville kunna ha en slät instrumentbräda.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: EMP:en har vaknat
Under huven
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: EMP:en har vaknat
Planeras det helrenovering och ny Newton inredning, eller göra körbar och väl fungerande med lite lagom arbetsinsats?
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Re: EMP:en har vaknat
Den är nog körbar nu om bara snön försvinner. Har bytt alla slangar i motorrummet.
Bytt bromsslangar, bromscylindrar och renoverat bromsoken. Har även bytt kolven i bromsventilen bak.
Bilen renoverades för länge sen och har stått garagerad efter 600 körda mil. Den är 99,9. % rostfri.
Men, det brukar ju dyka upp lite småfel på dom här bilarna.
Och så har jag börjat titta lite på min 1300-motor som ska bli en 1380 med 100+ är det tänkt. Men då behöver jag en 4-synk remotelåda, en mk2-låda alltså. Är det någon som har en så hör av er.
Bytt bromsslangar, bromscylindrar och renoverat bromsoken. Har även bytt kolven i bromsventilen bak.
Bilen renoverades för länge sen och har stått garagerad efter 600 körda mil. Den är 99,9. % rostfri.
Men, det brukar ju dyka upp lite småfel på dom här bilarna.
Och så har jag börjat titta lite på min 1300-motor som ska bli en 1380 med 100+ är det tänkt. Men då behöver jag en 4-synk remotelåda, en mk2-låda alltså. Är det någon som har en så hör av er.