R1 & Hayabusa
R1 & Hayabusa
jag söker efter ritningar på bakram som Z-cars använder när dom bygger sina bilar är det nån som har ritningar? jag har bilen och en R1 motor & det är kapat efter Zcars ritningar men det är dags för ram bygge.
-
- Kontakt:
jadu,jag skulle tippa på att det inte finns några ritningar på dom där grejjerna,e ju som sagt z-cars som har patent på prylarna och dom skickar knappast ut ritningar på dom,sen så är det väl inte så mkt folk som har dom i Sverige,vet om att det finns en i Norge med hayabusa motor och turbo,men det blir du nog inte heller hjälpt av så det finns nog bara 2 alternativ för dig tror jag,antingen så får du konstruera en ram själv,kolla me dom som bockar rörbågar åt folkracebilar m,m eller nån som har en rör bockare å låna ut,å svetsa en ram efter egna ritningar,eller gör som jag skulle ha gjort,gör det riktigt på en gång,spara i hop slantarna å köp en ram+svängarmar för bakhjulsdrift och köp ett färdigt kitt från z-cars,har själv funderat på å tillverka ett sånt kit men dels så skulle det nog ta lång tid å sen så blir det nog mest lika dyrt som å köpa färdigt innan man e klar om man inte har alla grejjer å maskiner själv å tillverka delarna själv,så hittar du en lösning så vill jag gärna att du delar med dig,lycka till,blir nog fränt när det e klart
Bilar utan Turbo suger........
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Priser
Hej
Jag tittade lite på z cars hemsida och ett sånt där konverterings kit kostar ju för bövelen 70000 spänn, sen skall man köpa en snurra också som förmodligen inte är helt billig, ovanpå det skall man besiktiga bilen, det blir väl amatörbyggt fordon + allt som tillkommer som man inte tänkt på.
Är det någon som hört talas om någon färdigbyggd bil som har sålts?
Det känns ju omöjligt att få tillbax pengarna....
Jag tittade lite på z cars hemsida och ett sånt där konverterings kit kostar ju för bövelen 70000 spänn, sen skall man köpa en snurra också som förmodligen inte är helt billig, ovanpå det skall man besiktiga bilen, det blir väl amatörbyggt fordon + allt som tillkommer som man inte tänkt på.
Är det någon som hört talas om någon färdigbyggd bil som har sålts?
Det känns ju omöjligt att få tillbax pengarna....
-
Du ska nog inte räkna med att kunna räkna hem ett sånt bygge rent ekonomiskt om du ska sälja den. Men bygg den till dig själv bara för att det ä skoj. Har själv lite funderinga pått lägga en gsx-r 1300 fram under ordinarie huv. har skissat lite men det blir nog inte enkelt får se hur mycket mod jag har kvar när pickupen är lagad.