liten reg-skylt

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
Per_cooper
Kontakt:

liten reg-skylt

Inlägg av Per_cooper »

Någon som har liten reg-skylt på sin koja, tänkte ta och skaffa till min och då blir det ju enklare att motivera varför man har behov av den lilla modellen om man kan visa på att någon annan har fått en sådan beviljad, så allt jag behöver är reg-nummeret så löser det sig.
Användarens profilbild
johnson

Inlägg av johnson »

Ja har frågat om det på vv till min.. men ja fick då fasen ingen! :(
Niobium

liten skylt

Inlägg av Niobium »

det bör väl bara vara att skicka in ett kort på en vinterkörd kojja med 10" fälgar, när man plogat snö mer reggplåten och den licger slickad under framtill, de bör godkännas.

Någon härinne som HAR liten plåt och vill stå som referens för ett godkännande?
Hans L

Inlägg av Hans L »

Jag har en!
Min koja hämtade jag i Tyskland för ett drygt år sedan. Vid registreringsbesiktningen bad jag om en liten skylt vilket jag inte skulle få utan en bra motivering. Jag berättade att jag haft många kojor, detta är min fjortonde, och att jag på en del haft problem med varmgång. Jag visade på att de på de senare kojorna satt in en oljetempmätare som standard och besiktningsmannen fick även nöjet att knäböja framför bilen och se alla kylflänsarna på växellådan. Detta var tydligen en bra motivering! Du kan se bilen i medlemsgalleriet "Hans L". Registreringsnumret är XFT 994.
Vill du ha bildbevis där regnumret syns så mailar jag gärna.
Att jag skulle önskat en ännu mindre skylt är en annan sak.

Mvh Hans :D
Hans L
Niobium

Liten skylt

Inlägg av Niobium »

Ringde in och det var stopp iomed att våra bilar inte finns med på en undantagslista men jag fick namnet på en handläggare som handar skyltar speciellt och ska återkomma på måndag.

Annars ska man fotografera åbäket och skicka in pappersbild med snailmail till vägverket för ett godkännande.

Jag påpekade att skylten funkar som snöplog och hasplåt när man kör över gatkanter som är av modell högre.

Återkommer på måndag med info!
Hans L

Inlägg av Hans L »

En detalj!
De nya små skyltarna är tyvärr lika höga som de stora men betydligt smalare. Väl uppskjuten under kofångaren så ser den betydligt mindre ut.
Jag tror att kylnings-motiveringen biter bättre!

Hälsningar Hans
Hans L
Användarens profilbild
Per_cooper
Kontakt:

Inlägg av Per_cooper »

tackar för hjälpen, nu får man se hur det går.
Niobium

Liten plåt!

Inlägg av Niobium »

Wohooo!

Enligt VV´s listor så var det godkänt med en liten plåt baktill på bilen och den trevliga telefonisten meddelade att det var bara att montera den framtill istället!

60kr kostade den nya skylten!

Numret till VV är 0771 - 119119, bara att ringa och beställa direkt, jag meddelade att min plåt har fastnat och blivit krokig och det räckte som argument.
Jesse

Inlägg av Jesse »

Ringde nyss och jag blev nekad pga att den inte var med på nån lista för undantag :(

Hon bad mig skicka in ett papper med argument varför jag behöver en.

Nån särskild handläggare du pratade med?
Niobium

Inlägg av Niobium »

Det gällde skylten bak tydligen som var godkänt att ha liten, testa att ringa igen, det fanns tydligen en skylt expert med som heter Magnus Svensson men han var inte där utan jag fick prata med en annan trevlig telefonist som jag tyvärr inte fick namnet på.
Jesse

Inlägg av Jesse »

Tror nog att det gäller att ha tur och få rätt handläggare också........vissa är ju som sagt väldigt hårda samt att vissa verkar inte veta vad som gäller :roll:

Men jag skall prova igen framöver och går inte det så får jag väl skicka in ett papper med skäl till att få en.

Men det blir kul att se om fler här på forumet lyckas.
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

Jag har en fram den gick inte igenom besiktnigen dom sa aja baja
Användarens profilbild
bulten08
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

vart besiktade du bilen vallentuna eller?
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

nynäshamn
EricO

Inlägg av EricO »

Om ni har liten skylt bak men stor fram så kan ni beställa på internet. kryssa bara i bakskylt då. ( http://www.vv.se )

tror även att det går att se om man får ha stor eller liten där när man beställer.. polaren gjorde så till sin buggy minns jag.
Skriv svar