Vad för färg på inredningen passar till blå bil ?
Vad för färg på inredningen passar till blå bil ?
Skall börja sy en ny inredning och fick problem med val av färg på konstlädret. Hade funderingar på Blå och silver men vet inte om det blir för mycket blåååå. Någon som har förslag....

jag tycker att blå inredning inte kommer göra din bil rätvisa, lika så silver.
så antingen tycker jag du ska behålla den röda färgen, kanske gå på en lite ljusare röd.
fast min favorit är nog en vit/creme inredning och försöka hitta "piping" i samma blåa som bilen . skulle vara snyggt. dock lite mera smutts känslig.
så antingen tycker jag du ska behålla den röda färgen, kanske gå på en lite ljusare röd.
fast min favorit är nog en vit/creme inredning och försöka hitta "piping" i samma blåa som bilen . skulle vara snyggt. dock lite mera smutts känslig.
Jag gillar oxå creme.....EricO skrev:jag tycker att blå inredning inte kommer göra din bil rätvisa, lika så silver.
Vad är piping ?
- Per_cooper
- Kontakt:
ränderna man syr fast i sömmarna.MR-T skrev:Jag gillar oxå creme.....EricO skrev:jag tycker att blå inredning inte kommer göra din bil rätvisa, lika så silver.
Vad är piping ?
MR-T skrev:Jepp. Tror dom hete keder.EricO skrev:najs!
på den första sidan så ser du en svart stol med beige/gul "piping".
nu vet du vad det är=)
det gör de säkert. jag har mest kollat på engelska sidor, där står dem som piping. vet inte vad det heter på svenska. antagligen keder precis som du sa!
appro på inget, din bil blev otroligt snygg! ska precis ge mig på en Mk1 jag med! får se om jag är hälften så duktig!

ska sy ny klädsel till min bil och den är också blå(vitt tak, vita backspeglar och vita spokes).
Min idé är att köra med vit/creme på sidorna och blått tyg i mitten, med blå piping ev.
Frågan är bara om nån vet nått billigare ställe att köpa konstlädret?
200pix per meter är kanske inte dyrt, men jag är lite småländsk, så nånstans finns det säkert billigare
/Hylsan
Min idé är att köra med vit/creme på sidorna och blått tyg i mitten, med blå piping ev.
Frågan är bara om nån vet nått billigare ställe att köpa konstlädret?
200pix per meter är kanske inte dyrt, men jag är lite småländsk, så nånstans finns det säkert billigare

/Hylsan