Norsk Mini behöver hjälp i Malmötrakten

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
minitokig
Kontakt:

Norsk Mini behöver hjälp i Malmötrakten

Inlägg av minitokig »

Hej hopp alla,

Jag fick nyss ett samtal från norske Miniägaren Björn som har köpt en koja i Tyskland. Han åker färja Rostock-Gedser just nu, framme i Gedser vid 18.30 och sedan skall han köra till Bron över till Malmö, beräknar komma till Malmö vid ca 20.30. Han har dock ett litet problem...

Avgassystemet har trillat av så det är raka rör för tillfället. Han undrar om det finns någon vänlig själ i Malmötrakten som har en garageplats man kan låna för att laga bilen, eller som ev kan dirigera i rätt riktning?!!

Jag har redan kollat med Jonas från Anderslöv, men han jobbar tyvärr fullt hela kvälen och halva natten. Han hänvisade till Preem på Högaholm, andra avfarten från bron, sedan mot centrum och första avfarten till höger, de skulle tydligen ha av GDS-bverkstad som var öppen till sent.

Finns det någon här på forumet som har annat tips eller kan hjälpa till??

Skicka ett sms till Björn direkt på nr +4797559610
eller till mig på 0706-997 850

Tack på förhand.
Användarens profilbild
minitokig
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

Uppdatering:
Jag har fått tag på Richard från Malmö men han skulle iväg på ett möte utanför stan och skulle komma hem först senare ikväll. Men det positiva var att han hade ev delar, från en Cooper -97.

Norsken Björn kör tydligen en Cooper -92 och avgassystemet har gått av i övergången mellan grenrör och avgassystemet, under "gearoverföringen".

Om det är någon som vill hjälpa till eller har något att tillföra så hör gärna av er direkt till Björn på numret ovan eller till mig, likaledes nummer enligt ovan.

8)
Användarens profilbild
minitokig
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

Uppdatering nr2:
Ekipaget klarade sig genom Sverige med avgasystemet upphängt i ståltråd. Lagningen fick dock göras om efter gränsen till Norge....
Kan det varit när de cruisade med bilen i 150 km/h på tyska Autobahn som tog knäcken på avgassystemet?

Bild på bilen finns i Mini Seven Clubs galleri :

http://www.minisevenclub.com

Bild
Användarens profilbild
minitokig
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

Många som har läst tråden men inga kommentarer? :?
johan_palm

Inlägg av johan_palm »

haha :)
orka inte kommentera...
Synd man inte såg detta innan för då hade jag kunnat hjälpa honom...

Men men han klarade det ju.
hur mycket gav han för den?
Skriv svar