Har en mini 95 1.3 liters motor. Fick motorstopp i veckan och bilen bara dog. Men just innan den dog så svampade lyset på bilen. Det är ström i bilen för lysen och allt funkar men när jag kommer till startmotorn så händer det ingenting när jag vrider på nyckeln. Då provade vi bogsera igång bilen men den är stendöd. Hur märkligt som helst. Finns det någon som har något förslag. kan det vara någon säkring som har gått. Helljuset har gått tidigare också på bilen, kan det ha någon samband med det hela.
tror också på nåt fel i tändsystemet, från själva nyckel till starmotorn.
Jordningskabeln i motorummet sitter väl som den skall ? annars kan det bli som du beskriver.
Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
just det jorden sitter dummt till o blir full av rost o skit! menne då ska det gå att bogsera i gång den..kolla brytare i alla kablar till spolen och fördelaren..tror inte en säkring har gått..//johan
Tack för alla svaren och idéer. Vart i motorrummet sitter jordningen? Tyvärr så har jag ingen mekbok, det hade underlättat lite. När jag vrider på tändningen till startmotorn så hör jag att det klickar lite i ett relå som ligger närmare torpedväggen. Det är inte nere vid startmotorn som det klickar så det verkar gå ström fram till det relät men inte vidare. Än en gång tack för all hjälp.
då går det ström till soloniden! bra det anntingen e startmotorn kass eller så är det troligast jorden till den..sitter sen grov kopparfläta från den ner i chassit..//johan
Hade samma fel på min 73:a, att jag bara hörde ett klickande ljud. Gjorde då rent jorden både mot motorn och från batteri till kaross.
Det är bara å slipa ner och ta bort ev beläggning, så får vi hoppas att det är ett så enkelt fel.
Felet är nog enkelt?
Man ska alltid börja med det lättaste =)
Jag tycker du ska kolla alla säkringar finns en hel del i en 95:a
Se så det inte är oxid dålig kontakt i säkringshållarna det är ett vanligt fel!
Relät som klickar är nog till bränslepumpen?