Nån som lagt på 14"???
Nån som lagt på 14"???
Tjenare,
jag vet att de går, vill bara veta om någon här har lagt på 14"??
har sett de som har 14" 225/40...men då är de LITE moddat, men bara i GB...
jag vet att de går, vill bara veta om någon här har lagt på 14"??
har sett de som har 14" 225/40...men då är de LITE moddat, men bara i GB...
Det satt 14" 195/45 på min Mini när jag köpte den, så visst går det.
Senast redigerad av Mazze den 11 maj 2005 kl. 15:18, redigerad totalt 1 gånger.
/Mazze
"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Mazze skrev:Det satt 14" 195/45 på min Mini när jag köpte den, så visst går det.
De hjulen är förresten till salu:
http://www.hundkoja.com/forum/viewtopic.php?t=12
Är det möjligt? Hur mycket har dem då skurit ur i karossen?
Går det så går det!!
Nja, man får krypa över farthinder och ta det lugnt på knöliga vägar. annars går det skapligt. En bil med konventionell fjädring hade det nog fungerat sämre på.
Senast redigerad av Mazze den 21 januari 2005 kl. 01:57, redigerad totalt 1 gånger.
/Mazze
Mazze skrev:Det är inte skurit något alls från karossen, däremot blir fjädringsvägen lidande...
Vad är det för skrämbreddare du har? Är det orginal på de nyare kojorna eller?
Är sugen på att skaffa likadana.
Ska vara mycket krom. Sitter kromlisten på skärmbreddarna oxå eller är det bara mellan skärmbreddarna som listen sitter.
Vet du vart dom går att köpa?
// Goopher
Vad är det för skrämbreddare du har? Är det orginal på de nyare kojorna eller?
Är sugen på att skaffa likadana.
Skärmbreddarna är original.
Ska vara mycket krom. Sitter kromlisten på skärmbreddarna oxå eller är det bara mellan skärmbreddarna som listen sitter.
Vet du vart dom går att köpa?
Menar du kromlisten vid tröskeln? Ärligt talat vet jag inte vad den sitter i, men den är väl skruvad direkt i plåten misstänker jag. (rostframkallare?) Listen som sitter över själva breddarna sitter skruvad i plasten i skärmbreddarna.
Finns hos de flesta firmor som säljer kojagrejor. Mini Spares i England har dem har jag sett.
/Mazze
-
fel hastighet..
måstye ju visa fel hastighet om inte mätaren är kalibrerad efter 13":re
för då funkar det ju med 14" och lägra profil men har du kört på 10" innan och bytar upp till 14" kan du får problem..men va gör det.
Det ända tråkiga jag tyckte vart att man hade inga direkta snygga fälgar att välja på i 14". bara tråkiga....
Så jag valde det hel rätta 10"
ska det vara på kojor ju!
för då funkar det ju med 14" och lägra profil men har du kört på 10" innan och bytar upp till 14" kan du får problem..men va gör det.
Det ända tråkiga jag tyckte vart att man hade inga direkta snygga fälgar att välja på i 14". bara tråkiga....
Så jag valde det hel rätta 10"

ska det vara på kojor ju!