hej jag får ingen värme i min hundkoja.. har känt på kylaren och den är varm och skön och slangarna verkar va varma men inne i bilen kommer det fortfarande ingen värme?
vad är det som kan krångla ? bilen har stått länge vad är det som brukar kärva ihop så man inte får värme?
ingen värme i min hundkoja..?
- Litenmentuff
- Litenmentuff
igel_son skrev:har du alla reglage rätt? man ska ju rycka i den magiska spaken längst ut till höger på panelen som chocken och lampknappen mm. sitter på... bara så att de inte är nåt sånt
hmm jag har haft den max utdragen den spaken till höger om choke:n ?
har jag vart så dum?!

den ska alltså tryckas in!!!

-
- Litenmentuff
-
nu kan jag minnas fel, men jag har för mig att på min bil sitter ett ...reglage i motorn, på vänster sida om blocket. Detta har jag för mig är till värmen i bilen och jag vet även att den väldigt gärna sätter sig om man inte tar hand om den. Innefrån bilen märker man inte så mycket mer än att när man drar in spaken så är den lite fjädrande. Detta då pga att vajern "korvar" sig.
Har inte mekat med motorn på ett bra tag(läs 5+ år) så jag kan minnas fel, men det kanske kan hjälpa.
/Hylsan
Har inte mekat med motorn på ett bra tag(läs 5+ år) så jag kan minnas fel, men det kanske kan hjälpa.
/Hylsan