Tack för tipsen, men eftersom jag har en annan koja som är nyss gått igenom bilprovningen med några "värt att veta" så är jag inte utan koja. Saknar dessutom min allra första bil, en silverfärgad countryman årsmodell 1961, tyvärr vet jag att den inte längre existerar.
Det käns inte riktigt rimligt att lägga ner så mycket pengar som en ny kaross kostar, det finns ju viss risk att delar av det mekaniska matchar hur resten av bilen ser ut
Jag har dessutom några andra engelska projekt att lägga tid och pengar på.
Skall kolla med skroten vad de kräver för att skriva ut ett skrotningsintyg.
När jag släpat fram objektet ur ladan passade jag på att åka till returpunkten med en del bortplockade delar som jag redan hade inhandlat nya bitar till, skärmar, frontplåt och lite mer småsaker. Vid besöket på bilprovningen med andra kojan slår det mig plötsligt att chassinummer och liknande sitter just på frontplåten som jag nyss har slängt på returpunkten. Inte så smart gjort precis. Det blir ett återbesök och efter lite letande i containern för metallskrot lyckas jag hitta min frontplåt och rädda plåtbiten med chassinummer, det låg under resterna av en madrass med spiralbotten

Tur att man gläder gubbarna på returpunkten som fick något att garva åt.
Gunnar Eriksson
Förgasarteknik