MC-motor i en mini?
MC-motor i en mini?
Ngn som har några bra tips på hur det skulle gå till?
Bra sidor med bilder hade oxå uppskattats
Bra sidor med bilder hade oxå uppskattats
-
-
- Litenmentuff
- Litenmentuff
- Litenmentuff
Litenmentuff skrev:glömde länken och priset för värsta modellen va visst... 18000pund!!!!![]()
men dom har massa filmer och klipp om hur man gör så det är en väldigt intressant om du går i dom tankarna..
http://www.zcars.org.uk/mini/specifications.htm
glömde fan länken igen!!!

V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? 

Så mycket pengar för att lyssna på en motor som varvar som en vinkelslip och sen bli av med bådeplånbok och körkort. Nej tack =)
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::
SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
-
- Kontakt:
Kolla med våra grannar från norge.
Där kan du säkert få massor me tips, dom har ju byggt en med hayabusamotor.
Dom har säkert lite mått och ev ritningar som kan va bra och ha..
http://www.miniboost.no
Där kan du säkert få massor me tips, dom har ju byggt en med hayabusamotor.
Dom har säkert lite mått och ev ritningar som kan va bra och ha..
http://www.miniboost.no
Mini -68 1000cc

-
- Kontakt:
Tanken va att först och främst hitta en mini från 75 och bakåt, man vill ju inte skatta och sånt 
Sen ska den fräshas upp med bredare skärmar och kanske en snyggare front, sen blir det lack, i med bur och 2 st sportsäten.
Originalmotorn i steg 1 alltså.
När allt detta är klart så blir det till att bygga på MC-motorn är det tänkt.
RWD är ju inte så självklart tycker jag, blir nog lättare med frontmonterad men jag vet det kommer nog bara att spinna som en galen häst
Det jag är mest orolig för är hur man ska regga ( vet att ombyggt fordon finns) och hur man ska lösa det med en bakväxel. Läste på ett annat forum att folk som bygger Super Seven bilar använder en elektrisk motor som backväxel, vilket låter inte allt för avancerat tycker jag
Jag har kollat på den där hayabusa mini och fråga är om det verkligen ska behöva vara så DYRT och svårt att konvertera en MC-motor till en mini, det är ju inte precis större motor då jag tänker mest på en 600cc eller liknande.
Målet är en optimal banbil som även ska kunna skjuta iväg någorlunda snabbt 0-100 km/h. Kanske lite väl högt ställda mål men jag tror inte att dem är alldelles för omöjliga.
Vad säger ni?

Sen ska den fräshas upp med bredare skärmar och kanske en snyggare front, sen blir det lack, i med bur och 2 st sportsäten.
Originalmotorn i steg 1 alltså.
När allt detta är klart så blir det till att bygga på MC-motorn är det tänkt.
RWD är ju inte så självklart tycker jag, blir nog lättare med frontmonterad men jag vet det kommer nog bara att spinna som en galen häst

Det jag är mest orolig för är hur man ska regga ( vet att ombyggt fordon finns) och hur man ska lösa det med en bakväxel. Läste på ett annat forum att folk som bygger Super Seven bilar använder en elektrisk motor som backväxel, vilket låter inte allt för avancerat tycker jag

Jag har kollat på den där hayabusa mini och fråga är om det verkligen ska behöva vara så DYRT och svårt att konvertera en MC-motor till en mini, det är ju inte precis större motor då jag tänker mest på en 600cc eller liknande.
Målet är en optimal banbil som även ska kunna skjuta iväg någorlunda snabbt 0-100 km/h. Kanske lite väl högt ställda mål men jag tror inte att dem är alldelles för omöjliga.
Vad säger ni?