tjena mitt bena... prov startade min bil idag då det va fint väder lät den stå och puttra på tomgång sen helt plötsligt dog den och sen va det omöjligt å få igång skrället igen..
Har startat utan problem tidigare så misstänker att den inte får bensin.. = blivit stopp nånstanns..
Den hoppar igång direkt på startgas men dör på en gång utan startgas så nu vill man ju bara hitta felet varför bensinen inte kommer fram längre..
tack för tips
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då?
Ta bort soppaslangen som kommer upp till förgasaren från pumpen och kör runt, kommer det inte soppa då så har vell pumpen lagt av. Annars så får du kanske kolla igenom förgasaren så det är ok i den.
Lycka till!
//Per
Litenmentuff skrev:hehe gjorde det precis och det spruta soppa fin fint... så blåste rent flottör "grejjen som kärvade" och vips starta han och funkade
Så nu har man fått köra lite lite iallafall doch saknar bilen förar dörr och framskärm osv så blev ingen lång tur men vädret va ju inte dumt så ..
Vad jag längtar efter den där första vår turen
Smält bort jävla skit snö smält
Har du förgasare så ska filtret sitta mellan bränsleröret oc förgasaren. Det är ett sådant där plastfilter som sitter på slangen. Har du inget så montera ett. Det finns dessutom en sil i tanken som kan sättas igen.