MINI Cooper vs. Mini Cooper
Jävla tyskar, hatar att dom säljer ett rullande växthus som inte är lik hundkojan egentligen under samma namn. Idiotiskt, Mini ska vara Hundkojan, och någon jävla bmw förtjänar ingen hundkoja-status. Hundkojan är mindre, rundare, tunnare "väggar" och mindre vikt. Formen är knappt lik ens, det är som att någn skulle sälja en golf 2 under namnet clubman.. Liknande form i fronten kanske, men knappst jämförbara bilar. Om jag söker på blocket på hundkojor så vill jag inte se några jävla bmw's som åker snålskjuts på samma namn, benämning eller smeknamn. Mini cooper är hundkoja, och hundkoja är bmc, brittish motor garages. Austin, leyland, morris, bmc. Inget jävla BMW, BMC!
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::
SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
japsare
En liten fundering Helipop....
Är det OK att trycka ner en riskokare i en hundkoja då?
Det måste väl bli något annat. (såg nån tråd om ett bygge i Oskarshamn)
Är det OK att trycka ner en riskokare i en hundkoja då?

Denna dagen - ett liv (fabror Melker)
Re: japsare
humbug skrev:En liten fundering Helipop....
Är det OK att trycka ner en riskokare i en hundkoja då?Det måste väl bli något annat. (såg nån tråd om ett bygge i Oskarshamn)

Ja klart det är, behåller ju hela designen på bilen och inget är ju förändrat mer än motorn. Det är ju annorlunda att bygga ett helt nytt koncept på ett ursprungligt namn.. Harley davidson när dom gjorde sina 125:or köpte upp en fabrik som gjorde motorcyklarna åt dom, men i det här fallet är det tvärt om, ett företag som köpt upp ett namn och lanserar sitt skit under pseudonym typ.
Så min hundkoja kommer fortfarande vara en hundkoja förutom a-seriemotorn och det var ju ändå inte issigonis påfund, aseriemotorn finns ju till flera bilar. Så då kan man ju byta motor men ha samma bil och samma känsla förrutom just att min kommer ha mer kvalite än ursprungsmotorn. =)
Så min hundkoja kommer fortfarande vara en hundkoja förutom a-seriemotorn och det var ju ändå inte issigonis påfund, aseriemotorn finns ju till flera bilar. Så då kan man ju byta motor men ha samma bil och samma känsla förrutom just att min kommer ha mer kvalite än ursprungsmotorn. =)
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::
-
- kerguelair
Tråkigt med intolerans tycker jag. Jag tycker att man faktiskt ska uppskatta att den nya MINI:n är gjord i samma anda. Det verkar som om MINI-fans i England har en annan inställning där man möts på samma träffar t ex. Tråkigt att så inte sker i Sverige.Helipop skrev:Jävla tyskar, hatar att dom säljer ett rullande växthus som inte är lik hundkojan egentligen under samma namn. Idiotiskt, Mini ska vara Hundkojan, och någon jävla bmw förtjänar ingen hundkoja-status. Hundkojan är mindre, rundare, tunnare "väggar" och mindre vikt. Formen är knappt lik ens, det är som att någn skulle sälja en golf 2 under namnet clubman.. Liknande form i fronten kanske, men knappst jämförbara bilar. Om jag söker på blocket på hundkojor så vill jag inte se några jävla bmw's som åker snålskjuts på samma namn, benämning eller smeknamn. Mini cooper är hundkoja, och hundkoja är bmc, brittish motor garages. Austin, leyland, morris, bmc. Inget jävla BMW, BMC!
-
- Kontakt:
kom å tänka på en sak, HD e ju också en riskokare om jag inte minns fel,dom började väl att tillverkas av kawasaki eller är dom uppköpt av dom nu,?????Helipop skrev:Ja klart det är, behåller ju hela designen på bilen och inget är ju förändrat mer än motorn. Det är ju annorlunda att bygga ett helt nytt koncept på ett ursprungligt namn.. Harley davidson när dom gjorde sina 125:or köpte upp en fabrik som gjorde motorcyklarna åt dom, men i det här fallet är det tvärt om, ett företag som köpt upp ett namn och lanserar sitt skit under pseudonym typ.
Bilar utan Turbo suger........
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Håller med Frejkan!Frejkan skrev:Tråkigt med intolerans tycker jag. Jag tycker att man faktiskt ska uppskatta att den nya MINI:n är gjord i samma anda. Det verkar som om MINI-fans i England har en annan inställning där man möts på samma träffar t ex. Tråkigt att så inte sker i Sverige.
Varför ska ni klanka ner på BMW och den nya Minin? Kan ni inte bara uppskatta den gamla för var den är och den nya för att den knyter an till det gamla designspråket som originalet stod för?
ok, den ursprungliga Minin förändrade bilindustrin och det kommer aldrig den nya göra. Missförstå mig inte - jag älskar originalet!
Kort sagt - jag älskar alla bilar på olika sätt. Jag tycker tex att BMW gör en hel del väldigt bra bilar. De har gjort ett par ikoner i bilindustrin genom åren, tex 2002 Turbo, 3.0 CSI, M1, 635M.
Så sluta kasta spjut i gummibåt och lär er uppskatta alla bilar!
Var sak har sin charm!
Visst är det så, det är originalet som stod för revolutionen inom bilindustrin.crippa75 skrev:Håller med Frejkan!Frejkan skrev:Tråkigt med intolerans tycker jag. Jag tycker att man faktiskt ska uppskatta att den nya MINI:n är gjord i samma anda. Det verkar som om MINI-fans i England har en annan inställning där man möts på samma träffar t ex. Tråkigt att så inte sker i Sverige.
Varför ska ni klanka ner på BMW och den nya Minin? Kan ni inte bara uppskatta den gamla för var den är och den nya för att den knyter an till det gamla designspråket som originalet stod för?
ok, den ursprungliga Minin förändrade bilindustrin och det kommer aldrig den nya göra. Missförstå mig inte - jag älskar originalet!
Kort sagt - jag älskar alla bilar på olika sätt. Jag tycker tex att BMW gör en hel del väldigt bra bilar. De har gjort ett par ikoner i bilindustrin genom åren, tex 2002 Turbo, 3.0 CSI, M1, 635M.
Så sluta kasta spjut i gummibåt och lär er uppskatta alla bilar!
Var sak har sin charm!
I min ungdom (låter som om det var väldigt länge sedan...